Σε συνέντευξη του στη «kedenews» o γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, επισημαίνει ότι το 2021 η τουριστική διαφημιστική προβολή της Ελλάδας θα διαρκέσει και τους δώδεκα μήνες.
Στη μάχη που δίνει ο Ελληνικός Οργανισμός Τουρισμού (ΕΟΤ) για τη βαριά βιομηχανία της χώρας που λέγεται τουρισμός αναφέρεται στη συνέντευξή του στην «kedenews» o γενικός γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, επισημαίνοντας ότι το 2021 η τουριστική διαφημιστική προβολή της Ελλάδας θα διαρκέσει και τους δώδεκα μήνες. Επίσης, υπογραμμίζει τον κομβικό ρόλο που διαδραματίζουν οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες για την τουριστική ανάπτυξη και γενικά για την αναγέννηση του τουρισμού, που λόγω της πανδημίας υπέστη σοβαρό πλήγμα.
Συνέντευξη στον Γιώργο Μανουσακάκη
Η αλήθεια είναι ότι η πανδημία προκάλεσε ισχυρό πλήγμα στον τουρισμό. Ποιες είναι οι ενέργειες που έγιναν προκειμένου να στηριχθεί ο τουρισμός σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση;Το χτύπημα που δεχτήκαμε φέτος είναι πολύ ισχυρό, καθώς υπάρχουν πολλές περιφέρειες της χώρας των οποίων η οικονομία έχει πολύ μεγάλη εξάρτηση από τον τουρισμό. Η σεζόν κλείνει με συνολικές απώλειες άνω του 80% σε αφίξεις και σε έσοδα και με πολλές ζημιές σε επιχειρήσεις και εργαζομένους του τουριστικού κλάδου, αλλά και των «δορυφόρων» του. Από την πρώτη στιγμή όμως που ξέσπασε η πανδημία, τον περασμένο Μάρτιο, η κυβέρνηση πήρε μέτρα στήριξης για να αναχαιτίσει τις συνέπειές της, που φτάνουν στα 31,4 δισ. ευρώ για τη διετία 2020-2021.
Και από την πρώτη ημέρα υπήρξε, προφανώς, συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, η οποία ανταποκρίθηκε με πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο (όπως οι μειώσεις τελών, αλλά και πρωτοβουλίες κοινωνικής πολιτικής) για την ανακούφιση των επιχειρήσεων και των εργαζομένων σε όλους τους κλάδους. Έχω εμπειρία από την Αυτοδιοίκηση, ως γενικός γραμματέας του Δήμου Χανίων επί μία πενταετία, και γνωρίζω από πρώτο χέρι πόσο νευραλγικός είναι ο ρόλος της σε αυτές τις πρωτοφανείς καταστάσεις που ζούμε.
Το υπουργείο Τουρισμού βρίσκεται σε συνεχή συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, ενώ έχει πλέον θεσμοθετηθεί και το Περιφερειακό Συμβούλιο Τουρισμού, το οποίο συνεδριάζει πολύ τακτικά, λαμβάνοντας πολύ ουσιαστικές αποφάσεις. Ειδικά όσον αφορά τον ΕΟΤ και την προβολή της χώρας στο εξωτερικό, έχουμε πολύ καλή συνεργασία με όλες τις περιφέρειες και τους μεγάλους τουριστικούς δήμους της χώρας. Είμαστε συντονισμένοι μαζί τους και στην ίδια λογική συνεχίζουμε.
Πρόσφατα είδαμε ότι ο ΕΟΤ βραβεύτηκε ως ο καλύτερος φορέας τουρισμού στον κόσμο. Τι σηματοδοτεί αυτό για τη χώρα μας;Πράγματι, το βραβείο World Travel Awards 2020 είναι μια διεθνή αναγνώριση της δουλειάς που έχει γίνει από το υπουργείο Τουρισμού, και ειδικότερα από τον ΕΟΤ, υπό αντίξοες συνθήκες, το προηγούμενο διάστημα. Μέσα σε μια πρωτοφανή κρίση καταφέραμε να μείνουμε όρθιοι, να κρατήσουμε την Ελλάδα ψηλά, κι αυτό αναγνωρίζεται από τη διεθνή κοινότητα.
Είναι, όμως, παράλληλα και μια ψήφος εμπιστοσύνης στον ελληνικό τουρισμό συνολικά, καθώς όλα όσα καταφέραμε φέτος, αποτελούν προϊόν συλλογικής προσπάθειας όλων των εμπλεκομένων στην ελληνική τουριστική βιομηχανία. Αυτό το βραβείο ανήκει, τελικά, σε όλους. Αυτό, βέβαια, σηκώνει και πιο ψηλά τον πήχη για τη χώρα μας ενόψει της νέας σεζόν, γι’ αυτό ακριβώς η προετοιμασία μας είναι πολύ έντονη.
Από την κατάσταση που δημιουργήθηκε από την πανδημία, ποια είναι τα διδάγματα για το μέλλον και ποιες είναι, πλέον, οι καλές πρακτικές από μέρους σας για την αντιμετώπιση μιας ενδεχόμενης παρόμοιας κατάστασης στο μέλλον;Από την πρώτη καραντίνα, τον περασμένο Μάρτιο, ήμασταν από τους πιο ενεργούς Οργανισμούς που «έτρεξαν» την πολύ επιτυχημένη καμπάνια «GreecefromHome». Ήταν το πρώτο βήμα μιας σειράς ενεργειών που ακολούθησαν το επόμενο τετράμηνο, καθώς για πρώτη φορά έγιναν τόσες ενέργειες σε τόσο λίγο χρόνο και σε συνθήκες σχεδόν «πολεμικές».
Το άνοιγμα του τουρισμού τον Ιούλιο συνοδεύτηκε από μια καμπάνια με διπλό μήνυμα, το ελληνικό καλοκαίρι και την ασφάλεια του προορισμού. Ακόμα και τώρα συνεχίζουμε καμπάνια για τον ελληνικό τουρισμό, καθώς ξεκίνησε η διαφημιστική καμπάνια για τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, η οποία θα διατηρηθεί ως τον Ιανουάριο του 2021 στις αγορές της Ευρώπης. Ειδικά σε αυτή την καμπάνια είχαμε μια άριστη συνεργασία με τους δήμους της Λέσβου, της Σάμου, της Χίου, της Λέρου και της Κω, και το αποτέλεσμα είναι πραγματικά εξαιρετικό.
Νομίζω ότι, τηρουμένων των αναλογιών, η όλη καμπάνια του 2020 πέτυχε τον στόχο της, καθώς και έγκαιρη ήταν, και στοχευμένη, αλλά και πιστεύω ότι, τελικά, συνέβαλε κι αυτή στην εμπέδωση ενός αισθήματος σοβαρότητας και επαγγελματισμού για τον ελληνικό τουρισμό. Κι αυτό νομίζω πως είναι μια σημαντική παρακαταθήκη για το μέλλον…
Πώς μπορούν οι δήμαρχοι και οι περιφερειάρχες να βοηθήσουν την ανάκαμψη του τουρισμού της χώρας; Ποιες είναι οι προτάσεις και τα σχέδιά σας;Αργά ή γρήγορα θα αφήσουμε πίσω μας την υγειονομική κρίση και θα επιστρέψουμε σιγά-σιγά στην κανονικότητα. Και εκεί ο ρόλος δήμων και περιφερειών, όσον αφορά τον τουρισμό ειδικότερα, είναι πολύ σημαντικός σε τρία επίπεδα: Πρώτον, στη βελτίωση των υποδομών σε τοπικό επίπεδο, που αποτελούν απαραίτητη συνθήκη προέλκυσης και διατήρησης τουριστικών ροών.
Δεύτερον, στη διαχείριση προορισμών και, ειδικότερα, των οικολογικά ευαίσθητων περιοχών τους, που αποτελούν συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός τόπου. Και, τέλος, στο επίπεδο της προβολής του προορισμού με νέα εργαλεία και στόχευση στην αυθεντικότητα και στην ταυτότητα των επιμέρους περιοχών. Η επόμενη ημέρα του τουρισμού μας θα έρθει, τελικά, με τη συνεργασία όλων μας.
Η Ελλάδα δείχνει ότι μπορεί να είναι η χώρα που θα δέχεται τουρίστες και τους δώδεκα μήνες του χρόνου και όχι μόνο το καλοκαίρι. Ποιες είναι οι ενέργειες που γίνονται προς σε αυτή την κατεύθυνση και ενόψει του 2021;Η καμπάνια του ΕΟΤ για το 2021, τώρα που οι συνθήκες άλλαξαν, δεν θα περιοριστεί μόνο στο καλοκαίρι, αλλά και στην υπόλοιπη χρονική περίοδο ως εν δυνάμει τουριστική περίοδο. Στον ΕΟΤ έχουμε αποφασίσει, ειδικά αυτή την κρίσιμη περίοδο, να είμαστε σε καμπάνια όλο τον χρόνο, όχι για τρεις-τέσσερις μήνες όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Η Ελλάδα πρέπει να κάνει αισθητή την παρουσία της, με προσοχή όμως και στοχευμένα μηνύματα.
Ήδη, όπως σας είπα, τρέχουμε εκστρατεία προβολής στην Ευρώπη και, φυσικά, προετοιμαζόμαστε για τη μεγάλη διεθνή καμπάνια της επόμενης περιόδου, η οποία θα βασίζεται στα ψηφιακά μέσα, θα εστιάζει στα κανάλια προβολής, αλλά και σε αυτά των πωλήσεων, ενώ θα έχει ευελιξία και πολύ δυνατά μηνύματα προς τους υποψήφιους επισκέπτες μας. Η μεγαλύτερη δυσκολία που αντιμετωπίζουμε είναι η αβεβαιότητα.
Ελπίζουμε, όμως, ότι με τα εμβόλια θα δούμε φως στην άκρη του τούνελ. Καλούμαστε να παλέψουμε ενάντια σε μια κατάσταση για την οποία τώρα ξέρουμε περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, άρα έχουμε πιο πολλά «όπλα» στη διάθεσή μας. Στην πράξη είναι που θα κριθούν τα πάντα.
**Όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της kedenews