Ο δήμαρχος Χαϊδαρίου, Βαγγέλης Ντηνιακός, παραχώρησε συνέντευξη στην «kedenews», όπου μίλησε για την απρόβλεπτη και δύσκολη χρονιά που διανύει ο δήμος, αλλά και για τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη για την αναβάθμιση της περιοχής.Συνέντευξη στην Κατερίνα Θανάση
Ποια έργα βρίσκονται σε εξέλιξη στον Δήμο Χαϊδαρίου;
Από την πρώτη μέρα που αναλάβαμε, και παρά τις γνωστές δυσκολίες που είχαμε, προετοιμάζουμε και διεκδικούμε συνεχώς νέα έργα σε όλες τις γειτονιές του Χαϊδαρίου. Μέσα στον έναν αυτόν χρόνο υποβάλαμε προτάσεις για χρηματοδότηση έργων στο πρόγραμμα «Φιλόδημος», στο Πράσινο Ταμείο, στην ΟΧΕ Δυτικής Αθήνας, σε ειδικά προγράμματα. Συνεχίζουμε με την υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης πρόσθετων έργων στην Περιφέρεια Αττικής και στο νέο πρόγραμμα «Αντώνης Τρίτσης». Παράλληλα, προχωρήσαμε στην ωρίμανση των μελετών για τα προηγούμενα έργα της ΟΧΕ, ώστε να μη χαθεί κανένα έργο για το Χαϊδάρι. Όλα όσα ανέφερα αποτελούν τα θεμέλια για έργα αρκετών εκατομμυρίων ευρώ που αφορούν πρώτα και πάνω απ’ όλα την καθημερινότητα του πολίτη. Επιπλέον, δημιουργούμε Πράσινο Σημείο για τη διαχείριση μπάζων, ογκωδών αντικειμένων και απορριμμάτων πρασίνου, που αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα για την πόλη, ενώ διαμορφώθηκε αρχιτεκτονικά ο νέος χώρος του ΚΕΠ, ώστε να είναι αναβαθμισμένος λειτουργικά και αισθητικά.
Επιτρέψετε μου και ένα επιπλέον σχόλιο. Όλος ο σχεδιασμός των έργων στο Χαϊδάρι πραγματοποιείται βάσει μιας αδιαπραγμάτευτης προϋπόθεσης: του σεβασμού στο δημόσιο χρήμα, ώστε το κάθε ευρώ να πιάνει τόπο, να δίνει πρακτικές λύσεις σε υπαρκτές ανάγκες και να επιστρέφει πολλαπλάσια στους ίδιους τους πολίτες.
Πληροφορίες αναφέρουν πως ο δήμος σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ πρόκειται να υλοποιήσει ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα που αφορά σε προκρατήσεις θέσεων μέσω εφαρμογής. Σε ποιο στάδιο βρίσκεται η εφαρμογή αυτή;
Το σημαντικό νέο κατ’ αρχάς είναι ότι ο Δήμος Χαϊδαρίου αποκτά επιτέλους δημοτική συγκοινωνία. Με τη μίσθωση δύο λεωφορείων από τον ΟΑΣΑ, ξεκινά, εντός του έτους, η λειτουργία της πρώτης γραμμής δημοτικής συγκοινωνίας, Αττικό Νοσοκομείο - Φαβιέρου - Καραϊσκάκη - Σταθμός Αγία Μαρίνα. Επίσης, όπως αναφέρατε, εντός του 2020 ξεκινάει, πιλοτικά για όλη τη χώρα, η λειτουργία δημοτικής λεωφορειακής γραμμής με κρατήσεις εκ των προτέρων για τις θέσεις επιβατών. Την ίδια στιγμή, διεξάγεται διαγωνισμός για την προμήθεια τριών νέων λεωφορείων με τα οποία θα λειτουργήσουν το 2021 οι άλλες δύο γραμμές της δημοτικής συγκοινωνίας. Έτσι, όλες οι γειτονιές της πόλης θα συνδεθούν μέσω της δημοτικής συγκοινωνίας με το δίκτυο του μετρό. Οι υπηρεσίες της δημοτικής συγκοινωνίας, που θα παρέχονται δωρεάν σε όλους, θα βελτιώσουν σημαντικά την καθημερινότητα των πολιτών. Παράλληλα, θα συμβάλουν στην αποσυμπίεση των αστικών μεταφορικών μέσων που κινούνται στην πόλη μας, που σε περίοδο πανδημίας είναι αρκετά επικίνδυνη για τη δημόσια υγεία.
Ποιες είναι οι κινήσεις που ακολουθεί ο δήμος για την «πράσινη» ανάπτυξη;
Από το πρώτο έτος της θητείας μας θέσαμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο, ώστε να μετατρέψουμε το Χαϊδάρι σε μια πόλη-πρότυπο με πλήθος «πράσινων» παρεμβάσεων και δράσεων. Στρατηγική επιλογή μας είναι το Χαϊδάρι να αποτελέσει έναν από τους πρώτους δήμους που υιοθετούν και επίσημα τους Παγκόσμιους Στόχους του ΟΗΕ για την αειφορία. Ξεκινήσαμε λοιπόν εδώ και κάποιους μήνες την πρωτοβουλία «Πράσινο Χαϊδάρι». Ο Δήμος Χαϊδαρίου, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών αλλά και ΜΚΟ ενώνουν τις δυνάμεις τους υλοποιώντας από κοινού πιλοτικές δράσεις που εντάσσονται στον Στόχο 11, που αφορά τη βιωσιμότητα των πόλεων. Η συνεργασία επικυρώθηκε με μνημόνιο συνεργασίας, που συνυπέγραψα με τον πρύτανη κ. Κίντζιο τον περασμένο Μάιο. Στον Δήμο Χαϊδαρίου υπάρχουν 118 σημεία πρασίνου, όπως πλατείες, πάρκα και άλση, που μπορούν να υλοποιηθούν παρεμβάσεις με σημαντικό περιβαλλοντικό, αναπτυξιακό αλλά ακόμα και κοινωνικό αποτύπωμα.
Μέσα από τους Παγκόσμιους Στόχους του ΟΗΕ υπάρχει ήδη ένας συγκεκριμένος οδικός χάρτης με κατευθύνσεις και πολιτικές ώστε να κάνουμε τις πόλεις μας
πραγματικά «πράσινες» και βιώσιμες. Η πρωτοβουλία μας αφορά προσαρμογή των πολιτικών αυτών στο Χαϊδάρι με βασικό στόχο να αναβαθμιστεί η ποιότητα της καθημερινότητας των δημοτών μας. Παράλληλα, η πρωτοβουλία αυτή αναδεικνύει και κάτι άλλο, επίσης σημαντικό: τη δύναμη των συνεργειών. Πιστεύουμε στις συνεργασίες και προσκαλούμε τις υγιείς δυνάμεις του τόπου, όπως ΜΚΟ, ιδρύματα, φορείς και μεγάλες επιχειρήσεις, να συμβάλουν σε μια προσπάθεια που μπορεί να αποτελέσει μια καλή πρακτική συνολικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση. Σε αυτό το πλαίσιο διοργανώσαμε σε συνεργασία με την Cocomat Bike και μια συμβολική δράση κατά τη διάρκεια της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κινητικότητας. Στόχος μας ήταν η ευαισθητοποίηση των πολιτών για τη χρήση μέσων μεταφοράς φιλικών στο περιβάλλον, και η ανταπόκριση των συμπολιτών μας ήταν πολύ ενθαρρυντική.
Η πρωτόγνωρη κρίση της πανδημίας βρήκε τον Δήμο Χαϊδαρίου εν μέσω μιας άλλης κρίσης, για την οποία μάλιστα υπήρξε αίτημα της ΚΕΔΕ προς το υπουργείο Εσωτερικών για έκτακτη ενίσχυση. Πώς αντεπεξέρχεται ο δήμος στη δύσκολη οικονομική κατάσταση;
Σε μια χρονιά απρόβλεπτη, με μεγάλες δυσκολίες και συνεχείς ανατροπές, το Χαϊδάρι έμεινε όρθιο και αλλάζει καθημερινά - παίρνει πρωτοβουλίες, συνεργάζεται, καινοτομεί, ακούγεται ξανά και εκτός των τειχών της πόλης. Ναι, όπως αναφέρετε, το Χαϊδάρι βρέθηκε μπροστά στον άμεσο κίνδυνο να μην μπορεί να καλύψει βασικές λειτουργικές ανάγκες και υποχρεώσεις του. Η ίδια η ΚΕΔΕ αναφέρθηκε στο «οξύ οικονομικό πρόβλημα του Δήμου Χαϊδαρίου λόγω διόγκωσης των ανελαστικών δαπανών του». Οι ευθύνες είναι γνωστές, αλλά ο δήμος έχει συνέχεια. Και καθήκον μας είναι να κάνουμε μια νέα αρχή για την πόλη μας. Τι κάνουμε εδώ και έναν χρόνο; Νοικοκυρεύουμε μέρα με τη μέρα τα οικονομικά του δήμου για να μπορούμε να «πατάμε στα πόδια μας» και να είμαστε σε θέση να παρέχουμε ποιοτικές υπηρεσίες στους πολίτες. Νοικοκυρεύουμε παράλληλα και την εικόνα της πόλης, βελτιώνοντας την καθημερινότητα των δημοτών μας. Πραγματοποιούμε συνεχείς δράσεις στους τομείς της καθαριότητας και του πρασίνου. Ωριμάζουμε μελέτες για την αναβάθμιση των υποδομών σε όλη την πόλη. Ενισχύουμε τις κοινωνικές υπηρεσίες. Χτίζουμε συνέργειες με σημαντικούς φορείς και ιδρύματα, καθιερώνοντας το Χαϊδάρι ως νέο πόλο πολιτισμού. Διεκδικούμε προς κάθε κατεύθυνση τα δίκαια αιτήματα της πόλης μας, χωρίς να λογαριάζουμε το πολιτικό κόστος, χωρίς να διστάζουμε αν χρειαστεί να συγκρουστούμε. Πρώτος και μοναδικός εντολέας μας είναι οι δημότες, και τα δικά τους συμφέροντα οφείλουμε να υπηρετήσουμε.
*Όπως δημοσιεύθηκε στην εφημερίδα kedenews