Την εκκίνηση ενός μαραθωνίου οκτώ ετών σηματοδοτεί η σημερινή υπογραφή, παρουσία του πρωθυπουργού, της σύμβασης για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, ενός έργου που, αφού υλοποιηθεί, θα εξυπηρετεί 300.000 επιπλέον κατοίκους του λεκανοπεδίου.
Σχεδόν όλο το λεκανοπέδιο της Αττικής θα «αγκαλιάζει» η Γραμμή 4 του Μετρό μετά την ολοκλήρωσή της. Με 15 νέους σταθμούς θα εκτείνεται η γραμμή 4, εξυπηρετώντας πολλές πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αττική και του κέντρου της Αθήνας – κατά κύριο λόγο από τους σταθμούς στα Εξάρχεια, Ακαδημία και Κολωνάκι.
Πρόκειται για ένα έργο πνοής, που ουσιαστικά ολοκληρώνει σε μεγάλο βαθμό όλο το δίκτυο συγκοινωνιών σταθερής τροχιάς.
Σημεία των 15 σταθμών
- Άλσος Βεΐκου
- Γαλάτσι
- Ελικώνος
- Κυψέλη
- Δικαστήρια
- Αλεξάνδρας
- Εξάρχεια
- Ακαδημία
- Κολωνάκι
- Ευαγγελισμός
- Καισαριανή
- Πανεπιστημιούπολη
- Ιλίσια
- Ζωγράφου
- Γουδή
Βαριά μηχανήματα στο κέντρο της πόλης
Στόχος της «Αττικό Μετρό» είναι να μη διαταραχθεί η κυκλοφορία σε καμία μεγάλη λεωφόρο (πλην της Βεΐκου στο Γαλάτσι, όπου είναι αναπόφευκτο), αλλά οι όποιες ρυθμίσεις να είναι τοπικού χαρακτήρα. Σε κάθε περίπτωση βέβαια η όχληση στην πόλη είναι αναπόφευκτη, καθώς θα κινούνται για τις ανάγκες των έργων βαριά μηχανήματα ακόμα και μέσα στο κέντρο. Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις θα εξειδικευθούν μέσα από τις κυκλοφοριακές μελέτες, τις οποίες θα εκπονήσει ο ανάδοχος της «μικρής» σύμβασης (η εταιρεία ΕΡΕΤΒΟ).
Οι κυκλοφοριακές μελέτες θα εκπονηθούν και θα κατατεθούν σταδιακά, σε τρεις ομάδες: σε άμεση προτεραιότητα βρίσκονται τα δύο σημεία εισόδου του μετροπόντικα, στα άκρα της γραμμής. Κάθε μελέτη που θα υποβάλλεται θα ελέγχεται από την «Αττικό Μετρό» και θα εγκρίνεται από το υπουργείο Υποδομών. Να σημειωθεί ότι η σύμβαση ανάμεσα στην «Αττικό Μετρό» και στην ΕΡΕΤΒΟ, η οποία θα αφορά την εκπόνηση όλων των απαραίτητων μελετών, δεν έχει ακόμα υπογραφεί.