Τα τρία ΑΑΑ ανησυχία, αμφιβολία, αναταραχή είναι αυτά που επικρατούν στην εκπαιδευτική κοινότητα γύρω από το θέμα των self tests που τίθεται ως προϋπόθεση για το άνοιγμα των σχολείων. Ο Αντιπρόεδρος της ΟΛΜΕ μίλησε στο kedenews για το τι ισχύει στην πράξη και για όλα αυτά που ακούγονται, πολλά εκ των οποίων είναι μη εφαρμόσιμα.
Της Φλώρας Κριεκούκη
Η ΟΛΜΕ ζήτησε από την αρχή μικρότερα τμήματα, test σε εκπαιδευτικούς , μαθητές και στις οικογένειές τους (εάν αυτό ήταν δυνατό) και προτεραιότητα στον εμβολιασμό, διότι οι εκπαιδευτικοί έρχονται σε επαφή με μεγάλη μάζα μαθητικού πληθυσμού. Στο ζήτημα των εμβολιασμών, δυστυχώς η προτεραιότητα έμεινε στα λόγια. Τελικά με καθυστέρηση ενός μήνα δόθηκε πριν δύο εβδομάδες προτεραιότητα στα Ειδικά Σχολεία , αλλά για όλα τα υπόλοιπα σχολεία δεν ισχύει κάτι τέτοιο στην πράξη. Θεωρητικά δηλαδή έχει αναγνωρισθεί από όλους η αναγκαιότητα αλλά δεν έχει γίνει κάτι πρακτικό στο θέμα των μαζικών εμβολιασμών στους εκπαιδευτικούς, εκτός από το να διατίθενται οι δόσεις που περισσεύουν.
Στο θέμα των τεστ- σύμφωνα με τον κ. B. Μπουντουλούλη- η ΟΛΜΕ είναι από την αρχή υπέρ της οργανωμένης και τακτικής ιχνηλάτησης. Όπως ο ίδιος περιγράφει στο kedenews «Παίζει πολύ μεγάλο ρόλο ο τακτικός έλεγχος που στην αρχή είχαμε στο μυαλό μας ότι θα γινόταν με τα μοριακά τεστ, που βέβαια είναι δύσκολο καθότι είναι ακριβά, κι μετέπειτα με τα rapid test, που δεν είναι 100% αξιόπιστα αλλά είναι ένα βήμα. Μιλούσαμε πάντοτε για μια οργανωμένη διαδικασία, όπου κάθε εβδομάδα υγειονομικοί υπάλληλοι, που είναι ειδικοί και γνωρίζουν ακριβώς τη διαδικασία θα επισκέπτονταν προγραμματισμένα κατά ημέρες τα σχολεία για τη διενέργεια των ελέγχων, προκειμένου να προληφθεί οποιαδήποτε διασπορά».
Οι δυσκολίες και ο παράγοντας της άρνησηςΤελευταία προέκυψε το λεγόμενο self test που ο καθένας θα το κάνει μόνος του. Πάνω σε αυτό λοιπόν η πρώτη δυσκολία έχει να κάνει με το πόσο θα μπορεί ο καθένας να ακολουθήσει σωστά τα βήματα ώστε να έχει ένα αξιόπιστο αποτέλεσμα. Η δεύτερη, για εμάς δυσκολία είναι εάν θα μπορούν τα παιδιά να δεχθούν μια τέτοια διαδικασία από τους γονείς, διότι σίγουρα θα υπάρχουν αντιδράσεις και σε κάποιες περιπτώσεις ακόμη και άρνηση. Η τρίτη δυσκολία αφορά την εκτύπωση των βεβαιώσεων που πρέπει να προσκομίζουν οι γονείς υπογεγραμμένες.
Υπάρχουν σίγουρα οικογένειες που δεν έχουν τη δυνατότητα να επαναλαμβάνουν μόνοι τους κάθε εβδομάδα αυτά τα self test, ούτε έχουν όλοι εκτυπωτή στο σπίτι τους. Συνεπώς όλα αυτά δημιουργούν έναν προβληματισμό κατά πόσο αυτό θα λειτουργήσει αυτό το σχέδιο. Εμείς περιμένουμε περαιτέρω διευκρινίσεις από το Υπουργείο Παιδείας κι όλα τα συναρμόδια Υπουργεία για να δούμε τι θα γίνει και θα επανέλθουμε .
Πράγματα και θαύματαΣε ό,τι αφορά το άνοιγμα των σχολείων ο κ. Μπουντουλούλης ανέφερε πως εάν ανοίξουν τα σχολεία, δηλαδή τα Λύκεια, διότι σε πρώτη φάση μόνο για αυτά έχει αποφασισθεί, υπάρχει μια σειρά από προβλήματα που προκύπτουν. Έχουν ακουσθεί πράγματα και θαύματα, όπως για παράδειγμα το παιδί που δεν έχει την υπεύθυνη δήλωση για το self test θα γυρνάει στο σπίτι να κάνει μάθημα μέσω τηλεκπαίδευσης. Εμείς βέβαια είμαστε αντίθετοι σε κάτι τέτοιο. Επίσης, θα προκύψουν ζητήματα και με τους εκπαιδευτικούς εάν κάποιος βγει θετικός, εάν θέλει να κάνει το τεστ η όχι.
Τα self tests, δεν ήταν αυτό που περιμέναμεΑποτιμώντας την κατάσταση η ΟΛΜΕ ξεκαθαρίζει ότι το self test δεν είναι αυτό που περιμένανε, καθότι και μια δύσκολη διαδικασία είναι αλλά και η πιθανότητα να μην γίνει αποδεκτή από όλους υπάρχει . Επομένως, η ανησυχία μας πάνω σε αυτό που μπαίνει ως προϋπόθεση στην εξίσωση για το άνοιγμα των σχολείων είναι έκδηλη και δημιουργεί μια περίεργη ατμόσφαιρα, σημειώνει ο κ. Μπουντουλούλης.
Πολύ χαμηλό το ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικώνΤο ποσοστό των εμβολιασμένων εκπαιδευτικών είναι ακόμη πολύ χαμηλό διότι ακολουθούν τις ηλικιακές ομάδες, όπως ο υπόλοιπος πληθυσμός. Θα είχε καλυφθεί έως τώρα ένα μεγάλο ποσοστό εάν είχαν μπει σε προτεραιότητα όπως τα Ειδικά Σχολεία αλλά με δεδομένο και ότι οι ποσότητες των εμβολίων δεν είναι επαρκείς δεν βοηθάει. Κάναμε υπομονή δύο μήνες αλλά τώρα ήρθε ο καιρός να μπουν σε προτεραιότητα διότι το να εμβολιασθούν τον Ιούνιο που θα έχει λήξει η σχολική χρονιά είναι σαν να μην έχει νόημα.
Αθανάσιος Κρανάς: ''Αίολο τοπίο το που θα πάμε''Με τη φράση ‘’αίολο τοπίο το που θα πάμε'' ο κ. Αθανάσιος Κρανάς εκπαιδευτικός Β΄ θμιας Εκπαίδευσης και Οργανωτικός Γραμματέας της Α΄ ΕΛΜΕ Περιστερίου τόνισε στο kedenews ότι οι εκπαιδευτικοί θέλουν ανοιχτά και ασφαλή σχολεία με όλα τα υγειονομικά μέτρα προστασίας κι ότι όσα έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής είναι λίγο αφηρημένα. Εγείρονται πολλά ζητήματα γύρω από τη διαδικασία των self tests, η πλατφόρμα μέχρι σήμερα δεν έχει ανοίξει κι ενώ θα έπρεπε από πλευράς της κυβέρνησης να είχαν επιλυθεί ουσιαστικά προβλήματα δεν έγινε τίποτα και χάθηκε πολύτιμος χρόνος. Αιχμή λοιπόν αποτελεί το πώς θα ανοίξουν με ασφάλεια οι σχολικές μονάδες την ώρα που τα κρούσματα έχουν αγγίξει τα 4.300 κι οι ελλείψεις στα σχολεία δεν έχουν καλυφθεί. Ναι μεν το self test αποτελεί ένα ‘’όπλο‘’ στη μάχη κατά του κορονοϊού αλλά στο δια ταύτα δεν προστατεύει μαθητές και καθηγητές. Για αυτό και από την αρχή είχαμε ζητήσει συγκεκριμένα μέτρα να γίνει δηλαδή το άνοιγμα με τις απαιτούμενες προσλήψεις σε καθαριότητα κ.λπ., με επιπλέον στελέχωση του ΕΟΔΥ ώστε να γίνονται μαζικοί έλεγχοι στους χώρους των σχολείων όπου υπάρχει υπερσυγκέντρωση κι άλλα πολλά.
Ένα άλλο μεγάλο ζήτημα που τίθεται, όπως μας εξήγησε ο καθηγητής κ. Αθ. Κρανάς είναι το τι θα γίνει με τα Εσπερινά Λύκεια, όπου φοιτούν εργαζόμενοι οι οποίοι δεν ανήκουν στην ηλικιακή ομάδα των 16-18 ετών. Σκεφτείτε μόνο ότι εφόσον τα ΑΜΚΑ είναι ‘’κλειδωμένα’’ για αυτούς τους ενήλικες μαθητές που μπορεί να είναι 25 ή 30 ετών πως θα προμηθευτούν εντέλει το self test; Η πλατφόρμα του my school , για παράδειγμα, δεν είναι δομημένη ώστε να συλλέγει προσωπικά στοιχεία όπως το ΑΜΚΑ, συνεπώς κι εκεί το Κράτος χρειάζεται να παρέμβει και να καθορίσει τον τρόπο με τον οποίο θα γίνεται η διαδικασία.
Είναι απολύτως αναγκαίο να δοθούν συγκεκριμένες λύσεις από την Κυβέρνηση, τις οποίες εμείς ως ΕΛΜΕ Περιστερίου συνεχίζουμε να διεκδικούμε και οι μαθητές να επιστρέψουν στα σχολεία άμεσα με κάθε ασφάλεια.