Το 10ο Δημοτικό Σχολείο Τρικάλων ξεκίνησε την φετινή σχολική χρονιά με μια καινοτόμα πρωτοβουλία. Οι μαθητές της Α' Δημοτικού θα πραγματοποιούν το μάθημα τους με μπάλες πιλάτες αντί για καρέκλες.
Πρόκειται για ένα πιλοτικό αλλά και προαιρετικό εγχείρημα εμπνευσμένο από σχολεία του εξωτερικού αλλά και του Φουρφουρά της Κρήτης, όπως αναφέρει σε αποκλειστική συνέντευξη στο kedenews η Πρόεδρος του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, κ. Μπαντέκα Μαρίνα - Ασημίνα. Μάλιστα, εάν κάποιο παιδί ή γονέας δεν συμφωνεί με την δράση τότε ο μαθητής- τρια έχει την επιλογή να κάθεται σε καρέκλα.
Όπως μας αναφέρει η Πρόεδρος του Συλλόγου, υπήρχαν αντιδράσεις από κηδεμόνες μαθητών που δεν συμφωνούσαν με το εγχείρημα, ενώ μακροπρόθεσμος στόχος είναι η εφαρμογή του σε όλες τις τάξεις του δημοτικού εφόσον συμφωνήσουν και οι υπεύθυνοι δάσκαλοι.
Βέβαια, όπως μας εξήγησε η κ. Μπαντέκα η εφαρμογή αυτού του πιλοτικού προγράμματος ξεκίνησε από την Ά Δημοτικού, με το σκεπτικό ότι τα παιδιά μπαίνοντας για πρώτη φορά σε σχολική αίθουσα, μπορεί να θεωρήσουν δεδομένη την μπάλα πιλάτες ως καρέκλα και θα προσαρμοστούν πιο εύκολα. Το μόνο πρόβλημα είναι η κούραση των παιδιών όπου τότε μπορούν να καθίσουν σε μια καρέκλα για την διευκόλυνση τους.
Τα οφέλη του προγράμματος
Αυτό που δείχνουν οι έρευνες είναι ότι η συνεχής κίνηση του σώματος πάνω στη μπάλα ισορροπίας βοηθά τη συγκέντρωση και άρα τη μάθηση.
Όταν κάθεσαι πάνω σε μια μπάλα ισορροπίας, αναγκαστικά κινείσαι προκειμένου να ισορροπήσεις, έτσι ενστικτωδώς και διαρκώς χρησιμοποιείς βασικές μυικές ομάδες. Για να το κάνεις αυτό δίνει εντολές στον εγκέφαλο. Αυτό σημαίνει ότι ο εγκέφαλος δεν «κοιμάται», αλλά αντίθετα ξυπνά και με τη διαρκή κίνηση τον κρατάς σε εγρήγορση.
Επιπλέον, επειδή τα νευρικά κύτταρα επικοινωνούν, ενεργοποιούνται όλες οι περιοχές του εγκεφάλου. Βοηθά στη συμπεριφορά μέσα στην τάξη και στο να γράφουν τα παιδιά ευανάγνωστα.
Ωστόσο, σε περίπτωση που δεν αποδώσει το εγχείρημα, τότε οι μπάλες θα χρησιμοποιηθούν για το μάθημα της φυσικής αγωγής.