Για το ώριμο από πλευράς μελετών τμήμα Νέας Λαμψάκου-Χαλκίδας, μήκους 16,7 χλμ, δεν περιλαμβάνεται τμήμα μήκους 1 χλμ στην περιοχή του Ανισόπεδου Κόμβου της Χαραυγής, η εκτίμηση του κόστους απαλλοτρίωσης ανέρχεται περίπου στα 17.500.000 ευρώ. Αντίθετα, εκκρεμεί η εκτίμηση του κόστους απαλλοτρίωσης για τα τμήματα της Παράκαμψης των Ψαχνών μήκους 4,6 χλμ, Υψηλής Γέφυρας – Νέας Λαμψάκου μήκους 3,3 χλμ, του Οδικού Τμήματος Σύνδεσης προς Βόρεια-Νότια Εύβοια και του προαναφερθέντος τμήματος 1χλμ στην Χαραυγή.
Ο βουλευτής Εύβοιας Θανάσης Ζεμπίλης παρακολουθούσε από κοντά την εξέλιξη του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας. Εκτιμάται ότι το συνολικό κόστος των απαλλοτριώσεων θα ανέλθει περίπου στο ποσό των 30 εκατομμυρίων ευρώ. Ο προϋπολογισμός του έργου της παράκαμψης Χαλκίδας, μαζί με τις απαλλοτριώσεις, θα ξεπεράσει τα 220 εκ. ευρώ και θα είναι το μεγαλύτερο έργο που κατασκευάστηκε ποτέ στην Εύβοια.
Αναμένεται να δημοπρατηθεί το 2021 και να συμβασιοποιηθεί το 2022. Όπως είναι γνωστό, τόσο το έργο της Παράκαμψης Χαλκίδας, όσο και οι παρακάμψεις Βασιλικού και Αμαρύνθου αποτελούν κορυφαίες κυβερνητικές προτεραιότητες για την ΠΕ Εύβοιας, όπως εξαγγέλθηκαν και πρόσφατα από τον Πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη και τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή.
- Έργα Υποδομών στην Εύβοια: Παράκαμψη Βασιλικού, Ψαχνών, Αμαρύνθου
Στην τελευταία επίσκεψη του Υπουργού Μεταφορών και Υποδομών στην Εύβοια, μετά τις πλημμύρες της 9ης Αυγούστου 2020, στην σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο Περιφερειακό Μέγαρο στην Χαλκίδα ανακοινώθηκε ότι το Υπουργείο δεσμεύεται να προχωρήσει σε στον ευρύτερο σχεδιασμό έργων υποδομής στην Εύβοια.
Το Υπουργείο έχει προγραμματίσει για το αμέσως προσεχές διάστημα την υλοποίηση των παρακάτω έργων:
- Παράκαμψη Χαλκίδας, Ψαχνών
Η σύμβαση ανέρχεται στα 150,5 εκ.€ και περιλαμβάνει την κατασκευή του τμήματος από την Υψηλή Γέφυρα της Χαλκίδας μέχρι και την Παράκαμψη Ψαχνών, μήκους περίπου 23 χλμ., καθώς και τη συνδετήρια αρτηρία Β-Ν. Εύβοιας λίγο πριν την παράκαμψη Βασιλικού, μήκους 2,3 χλμ.
Η δημοπράτηση του έργου θα προχωρήσει άμεσα, μόλις ολοκληρωθούν οι ενέργειες που αφορούν στις αναγκαίες συμπληρωματικές απαλλοτριώσεις.
- Παράκαμψη Βασιλικού
Το κόστος του έργου εκτιμάται περί τα 45 εκ. €. Αφορά στην παράκαμψη Βασιλικού 7,5 χλμ. Το έργο είχε δημοπρατηθεί το 2009 και η σύμβαση υπογράφηκε το 2010, αλλά η εργολαβία δεν ξεκίνησε ποτέ, καθώς δεν είχαν συντελεστεί οι απαραίτητες απαλλοτριώσεις. Σήμερα, έχει εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους και έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία των απαλλοτριώσεων, αλλά απαιτούνται οι οριστικές μελέτες των τεχνικών του έργου.
Το Υπουργείο προχωρά τη διαδικασία ανάθεσης των απαραίτητων συμβούλων, ώστε να ολοκληρωθούν οι μελέτες και να δημοπρατηθεί και αυτό το έργο στις αρχές του 2021.
- Παράκαμψη Αμαρύνθου
Το κόστος του έργου υπολογίζεται περί τα 39 εκ.€ και εκτιμάται πως θα είναι έτοιμο να προκηρυχθεί στις αρχές του 2021. Αφορά στην παράκαμψη της Αμαρύνθου μήκους 7 χλμ. περίπου.
Το έργο έχει ώριμες μελέτες, αλλά απαιτείται και η σύνταξης νέας Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, ώστε να εκδοθεί η απαραίτητη αδειοδότηση. Παράλληλα, θα πρέπει να επικαιροποιηθεί το Κτηματολόγιο και να κηρυχθούν οι απαλλοτριώσεις.