Οι εικόνες συνωστισμού σε λεωφορεία και μετρό ανάγκασαν την κυβέρνηση να προβεί σε λήψεις αποφάσεων που θα αναβαθμίσουν την κίνηση των πολιτών με τα ΜΜΜ.
Γι αυτόν τον λόγο, αφουγκράζοντας τον κόσμο και τα παράπονα για μειωμένα δρομολόγια και συγχρωτισμό, η κυβέρνηση αποφάσισε να δώσει λύση, προχωρώντας σε άμεσες κινήσεις που θα δώσουν «ανάσα» στα Μέσα, με προσλήψεις «εξπρές» και ενίσχυση οχημάτων.
Πιο συγκεκριμένα, η κυβέρνηση θα προχωρήσει άμεσα σε προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων, ηλικίας μέχρι 10 ετών με leasing, σε 655 προσλήψεις σε ΣΤΑΣΥ και Ο.ΣΥ. σε ειδικότητες αιχμής, καθώς και σε ενίσχυση της Ο.ΣΥ. με 203 οχήματα και 550 οδηγούς σε ημερήσια βάση, μέσω αναδιάταξης των δρομολογίων της και συνεργασίας με τα ΚΤΕΛ, με ΣΔΙΤ.
Παράλληλα, αποφασίστηκαν τρεις μεσοπρόθεσμες ενέργειες, που θα ενταχθούν στο κυβερνητικό σχέδιο για το Ταμείο Ανάκαμψης: η αναβάθμιση 15 συρμών που κινούνται στη Γραμμή 1 του Μετρό, η αγορά επτά συρμών για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό και η προκήρυξη διαγωνισμού για την προμήθεια νέων λεωφορείων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για την Αθήνα ο διαγωνισμός θα αφορά στην προμήθεια περίπου 1.000 σύγχρονων οχημάτων. Στόχος είναι η προκήρυξη για τα πρώτα 600 να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το Νοέμβριο και τα 300 εξ αυτών να κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας μέχρι το τέλος του 2021.
Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά τη σύσκεψη που είχε με τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή απευθύνθηκε στους εργαζόμενους των Μέσων. Ο πρωθυπουργός ευχαρίστησε όλους τους εργαζόμενους στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς που όπως είπε γνωρίζει ότι «και αυτοί καταβάλλουν πολύ μεγάλες προσπάθειες, έτσι ώστε η πόλη να λειτουργεί, αν μη τι άλλο, με ρυθμούς οι οποίοι να είναι αποδεκτοί. Να ζητήσω, όμως, και τη συνεργασία τους, διότι αυτή τη στιγμή κάνουμε αυτό το οποίο μας αναλογεί, που είναι να προχωρήσουμε πολύ γρήγορα σε προσλήψεις νέου προσωπικού, κάτι το οποίο αποτελούσε πάγιο αίτημα όλων των σωματείων εργαζομένων. Πρέπει και αυτοί όμως να μας βοηθήσουν -και να βοηθήσουν συνολικά- το επιβατικό κοινό. Παραδείγματος χάρη -όπως ενημερώθηκα από τον υπουργό- δεν γίνεται να υπάρχουν σήμερα οδηγοί των τρόλεϊ οι οποίοι αρνούνται να οδηγήσουν μπλε λεωφορείο. Θα πρέπει να υπάρχει μία καλή συνεργασία με τους εργαζόμενους, με την απαραίτητη ευελιξία, χωρίς να παραβιάζεται κανένα εργασιακό δικαίωμα». Και τόνισε: «Χρειάζεται να βάλουμε όλοι πλάτη έτσι ώστε να εξυπηρετήσουμε, όσο το δυνατόν καλύτερα, το επιβατικό κοινό της Αθήνας. Να λάβουμε υπόψη τη δύσκολη συγκυρία την οποία περνάμε, έτσι ώστε να εξακολουθεί να λειτουργεί η πόλη». Υπογράμμισε επίσης ότι έχει τεθεί ένα «φιλόδοξο χρονοδιάγραμμα» που πρέπει να τηρηθεί.