Στο εξεταστικό κέντρο ειδικών μαθημάτων Κρήτης η Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Παιδείας
Στο εξεταστικό κέντρο ειδικών μαθημάτων του Ρεθύμνου, στο Πειραματικό ΓΕΛ βρέθηκε χτες το απόγευμα η γενική γραμματέας του υπουργείου παιδείας Αναστασία Γκίκα, στο πλαίσιο της επίσκεψης που πραγματοποίησε σε δήμους του νησιού.
Η κ Γκίκα συνοδευόμενη από τον περιφερειακό διευθυντή εκπαίδευσης Κρήτης συναντήθηκε με τον διευθυντή και τον υποδιευθυντή του σχολείου ,τους δυο προϊσταμένους Α/βαθμιας και Β/βαθμιας Εκπαίδεσης ,ενώ παρών στην συνάντηση ήταν και ο δήμαρχος.
«Το να υπάρχει εξεταστικό κέντρο στα ειδικά μαθήματα, στην Κρήτη, νομίζω ότι είναι πραγματικά κάτι πάρα πολύ προχωρημένο, διότι ήταν αίτηση των Κρητών, να μην ανεβαίνουν στην Αθήνα. Γιατί δεν ήτανε μόνο τα 500 περίπου άτομα. Αλλά αυτά συνοδεύονται από τους γονείς τους ενδεχομένως τα 500 άτομα, να γίνουν 1.000 ή και 1.200 μαζι με συνοδούς. Για να μην ταλαιπωρείται ο μαθητής, αλλά και ο γονέας να μην έχει αυτή την οικονομική επιβάρυνση και λόγω της γενικότερης κρίσης, αλλά και της υγειονομικής κρίσης που έχει επίπτωση οικονομική. Νομίζω κουράζει και επιβαρύνει όλους μας. Και για λόγους γενικότερους που αφορουν την πανδημία, θεωρούμε ότι καλύτερο είναι οι μαθητές της Κρήτης, να παραμείνουν στο νησί και πιστεύω ότι είναι πολύ σημαντική αυτή η διαφοροποίηση. Εύχομαι αυτό να συνεχιστεί να γίνεται και εκτός πανδημίας, διότι εξυπηρετεί τους μαθητές και εξυπηρετεί και την εκπαίδευση γενικότερα«ανέφερε σε δηλώσεις της η κ Γκικα.
Αναφερόμενη στο σχεδιασμό του υπουργείου παιδείας η γενική γραμματέας του υπουργείου τόνισε:»
Ο σχεδιασμός μας, αφορά τις μεταρρυθμίσεις από κάτω προς τα πάνω. Το θεωρούμε άδικο και αντιπαιδαγωγικό, οι κινήσεις και οι μεταρρυθμίσεις μας, να αφορούν το Λύκειο, που είναι ένα σκαλοπάτι πριν την τριτοβάθμια. Ό,τι θέλεις να εμπνεύσεις στα παιδιά, πρέπει να το εμπνεύσεις από πολύ νωρίτερα, είτε αφοράτην πολιτική τους συνείδηση, είτε την περιβαλλοντική ή την κοινωνική ή οτιδήποτε άλλο. Οπότε ξεκινήσαμε τις αλλαγές από κάτω προς τα πάνω και εφαρμόζοντας τα πιλοτικά, ξεκινήσαμε με την εισαγωγή των Αγγλικών, σε επίπεδο παιχνιδιού περισσότερο και ευχάριστων δραστηριοτήτων για παιδιά, τραγουδιού στο νηπιαγωγείο. Πρέπει να ευαισθητοποιήσουμε τους μαθητές μας στη διαφορετικότητα. Αν καταλάβουν ότι αυτό, ονομάζεται ‘’κόκκινο’’ αλλά παράλληλα ονομάζεται και ‘’red’’, αμέσως το προδιαθετεις σε κάτι διαφορετικό που πρέπει να δεχθει και να σεβαστεί. Αφορά το σεβασμό στη διαφορετικότητα, σε όλα τα επίπεδα και επίσης το γεγονός ότι όταν έχεις μία άνεση και στην προφορά σε μία ξένη γλώσσα και όταν αυτό ξεκινάει από πάρα πολύ νωρίς, είναι σημαντικό για την εξωστρέφεια της πατρίδας μας, γιατί έτσι η πατρίδα μας θα μπορέσει να υπερασπιστεί αυτά που μας αφορούν και να διεκδικήσει ποιοτική και ποσοτική μερίδα στον τουρισμό.
Το σημαντικότερο, είναι ότι εισάγουμε τον θεσμό των εργαστηρίων δεξιοτήτων που διαπερνά όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Αφορά την καλλιέργεια δεξιοτήτων σε θεματικές που τις έχουν απόλυτη ανάγκη τα σχολεία. Θα πρέπει από την αποστήθιση και από τη στείρα παρουσίαση γνώσεων, να προχωρήσει στην καλλιέργεια προσωπικοτήτων ανθρώπων προβληματισμενων και σκεπτόμενων, γιατί αυτούς τους πολίτες χρειαζόμαστε Να δημιουργούν και αυτό θα πρέπει να ξεκινάει από πολύ νωρίς, με τις με την εισαγωγή των εργαστηρίων δεξιοτήτων».
Στο εξεταστικό κέντρο είχαν συγκεντρωθεί μέλη της ΕΛΜΕ Ρεθύμνου πραγματοποιώντας παράσταση διαμαρτυρίας για τα προβλήματα της εκπαίδευσης και την υποστελέχωση των σχολείων ζητώντας παράλληλα την επαναφορά των μαθημάτων που καταργήθηκαν από τα ωρολόγια προγράμματα.
Πηγή: www.rethnea.gr