fbpx
Παρασκευή, 23 Απριλίου, 2021
Αρχική ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ ''SOS'' εκπέμπουν τα Ειδικά σχολεία - Γεωργία Μπουλμέτη: Όχι άλλη καθυστέρηση, σε...

”SOS” εκπέμπουν τα Ειδικά σχολεία – Γεωργία Μπουλμέτη: Όχι άλλη καθυστέρηση, σε λίγο θα είναι αργά

Πολιτικές αποφάσεις εις βάρος της ζωής και της υγείας μαθητών και εργαζομένων λαμβάνονται για τα ειδικά σχολεία μεσούσης μιας υγειονομικής κρίσης άνευ προηγουμένου. Ενδεικτικό της τραγικής κατάστασης που επικρατεί στα Ειδικά Σχολεία αποτελεί το γεγονός ότι υπάρχουν εκπαιδευτικές μονάδες που δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος όλο αυτό το διάστημα.

 

Tης Φλώρας Κριεκούκη

Το υπουργείο Παιδείας προβάλλει συνεχώς το επιχείρημα της παλινδρόμησης των μαθητών αν διακόψουν τη δια ζώσης εκπαίδευση, ωστόσο δεν φρόντισε να εξασφαλισθούν οι κατάλληλες συνθήκες για αυτό, με συνέπεια να θρηνήσουμε ζωές. Η ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ είχε ζητήσει από τον Νοέμβριο να υπάρχει ειδική επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας που θα καθορίσει εξειδικευμένα μέτρα και προσαρμογές για τα άτομα με αναπηρία, αλλά δεν εισακούσθηκε.

ΓΕΩΡΓΙΑ ΜΠΟΥΛΜΕΤΗΤη μεγάλη αγανάκτηση και απογοήτευση των εργαζόμενων στα Ειδικά σχολεία μεταφέρει η Πρόεδρος της ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑΣ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΕΙΔΙΚΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ, Γεωργία Μπουλμέτη, σε συνέντευξη που παραχώρησε στο kedenews.

Κα Μπουλμέτη απαριθμήσετε μας τα σοβαρότερα ζητήματα (ελλείψεις) που αντιμετωπίζει η Ειδική Αγωγή.

Ως γνωστόν τα ειδικά σχολεία λειτουργούν κανονικά χωρίς όμως να έχουν παρθεί τα αναγκαία και ουσιαστικά μέτρα για την προστασία μαθητών και εργαζομένων, ενώ είναι από τους ελάχιστους χώρους που οι περισσότεροι μαθητές δεν φορούν μάσκα στις τάξεις, στους χώρους συγκεντρώσεις και στα σχολικά πούλμαν.

Το υψηλό ποσοστό των ειδικών σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή λόγω κρουσμάτων φανερώνει την επικινδυνότητα της λειτουργίας των ειδικών σχολείων, τα οποία είναι εκτεθειμένα. Στην ιστοσελίδα του ΥΠΑΙΘ αναρτάται η λίστα των σχολείων που βρίσκονται σε αναστολή (ολική ή μερική) και το ποσοστό κυμαίνεται πάνω από 4 με 5%, δηλ.  πολλαπλάσιο από αυτό των γενικών σχολείων, όταν λειτουργούσαν.

Ανύπαρκτες οι αποστάσεις σε αίθουσες ‘’κλουβιά’’

Συγκεκριμένα στα ειδικά σχολεία φοιτούν μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, οι περισσότεροι δεν φορούν μάσκα και παρόλες τις προσπάθειες του προσωπικού δεν μπορούν να τηρηθούν οι αποστάσεις και τα μέτρα. Στην πλειοψηφία τους στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια και υπάρχουν αίθουσες ‘’κλουβιά’’.

Και σαν να μην έφθαναν αυτά δεν έχει προσληφθεί επιπλέον προσωπικό για να καλύψει τις ανάγκες του προσωπικού που παίρνει άδεια ειδικού σκοπού, μήτε έχουν προσληφθεί νοσηλευτές σε όλα τα ειδικά σχολεία.

 ‘’Υγειονομική βόμβα’’ λεωφορεία και ταξί που μεταφέρουν μαθητές από πολλούς διαφορετικούς δήμους

 Τα λεωφορεία και τα ταξί που μεταφέρουν τους μαθητές από πολλούς δήμους αποτελούν ‘’υγειονομική βόμβα’’ χωρίς να μπορούν να γίνουν επεκτάσεις λεωφορείων γιατί δεν προβλέπεται ανώτατος αριθμός μαθητών. Δεν καλύπτονται οι αυξημένες ανάγκες ανά ειδικό σχολείο ως προς τα μέσα προστασίας (γάντια, μάσκες, ποδιές μίας χρήσης κ.α) και δεν διενεργούνται τακτικά τεστ εντός των σχολικών μονάδων σε αντίθεση με δομές ΑμεΑ του υπουργείου εργασίας.

Το Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό που υποστηρίζει μαθητές στη σίτιση στην τουαλέτα κ.α. , οι σχολικοί νοσηλευτές και άλλοι εργαζόμενοι θεραπευτές έρχονται σε άμεση επαφή με τα βιολογικά υγρά των μαθητών. Καταλαβαίνετε επομένως πόσο δύσκολη είναι η προστασία όταν δεν τους παρέχονται τα απαραίτητα μέσα προστασίας. Η εκπαίδευση των μαθητών μας απαιτεί εγγύτητα και επαφή και αυτό είναι πολύ δύσκολο να αποφευχθεί.

Γίνονται ή όχι τεστ;  Τι θα γίνει με τους εμβολιασμούς των εκπαιδευτικών; Υπάρχει συγκεκριμένο πλάνο (προγραμματισμός);

Αυτό που ζητάμε είναι να γίνονται τακτικά τεστ εντός των σχολικών μονάδων από το ΕΟΔΥ για να ελέγχονται συνολικά οι εργαζόμενοι και οι μαθητές που το επιθυμούν οι γονείς τους, τα οποία δυστυχώς δεν πραγματοποιούνται. Έχουμε σχολεία που δεν έχει γίνει κανένας έλεγχος και σχολεία που γίνονται ανά 4 εβδομάδες. Σε αντίθεση με δομές ΑμεΑ του υπουργείου εργασίας που πραγματοποιούνται σε εβδομαδιαία βάση, όπως τα ΚΔΗΦ και ΚΔΑΠ μεΑ.

ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΕΤΡΑΔΙΑ

 ‘’Tο υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι είχαν ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί, ενώ μόλις την προηγούμενη Τετάρτη 17/3/2021 άνοιξε η πλατφόρμα για να κλείσουμε ραντεβού’’

Ενώ το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε ότι είχαν ξεκίνησαν οι εμβολιασμοί, μόλις την προηγούμενη Τετάρτη 17/3/2021 άνοιξε η πλατφόρμα για να κλείσουμε ραντεβού. Οι εμβολιασμοί του προσωπικού και των μαθητών άνω των 16 ετών, όσων έχουν δηλώσει,  θα λάβουν χώρα στην πλειονότητά τους τον Απρίλιο με Ιούνιο, οπότε για τους επόμενους μήνες δεν θα υπάρχει προστασία.

Πόσο σοβαρά έχει λάβει υπόψη του το Υπουργείο το γεγονός της τραγικής κατάληξης μαθητή ειδικού σχολείου του Πειραιά από κορονοϊό.

Το υπουργείο Παιδείας προβάλλει συνεχώς το επιχείρημα της παλινδρόμησης των μαθητών αν διακόψουν τη δια ζώσης εκπαίδευση, ωστόσο η αξία της ζωής και της δημόσιας υγείας είναι πρωτεύουσα ανάγκη στην παρούσα στιγμή. Ο θάνατος του μαθητή και γονέα, προέδρου του Συλλόγου γονέων σε ειδικό σχολείο της Χαλκίδας είναι τραγικά γεγονότα και αν είχαν πραγματοποιηθεί νωρίτερα οι εμβολιασμοί μπορεί να μη θρηνούσαμε ζωές. Δεν μπορεί το υπουργείο Παιδείας να μην λαμβάνει σοβαρά υπόψη τα παραπάνω.

Ποια είναι η κατάσταση με τη μεταφορά των μαθητών με πούλμαν;

Τα ειδικά σχολεία εξυπηρετούν μαθητές διαφορετικών περιοχών σε ευρεία γεωγραφική κλίμακα, γεγονός που ενέχει κινδύνους σοβαρής διασποράς του ιού. Πολύ συχνά, το ίδιο λεωφορείο, όχι μόνο μεταφέρει μαθητές από διαφορετικά μέρη του κάθε νομού, αλλά και μαθητές διαφορετικών ειδικών σχολείων, καθιστώντας τις μεταφορές ‘’υγειονομική βόμβα’’, που μετατοπίζεται σταδιακά και εντός του σχολείου.  Άλλωστε έχουμε κρούσματα από συστεγαζόμενα σχολεία που επειδή μοιράζονται το ίδιο σχολικό ή ταξί, υπάρχει διασπορά του ιού με συνέπεια να μπαίνουν σε αναστολή όλα τα σχολεία. Πρόσφατο παράδειγμα στο Αιγάλεω όπου 4 συστεγαζόμενα σχολεία (1 νηπιαγωγείο, 2 δημοτικά και 1 ΕΕΕΕΚ) ανέστειλαν τη λειτουργία τους λόγω κρουσμάτων.

Τι προέκυψε από την τελευταία σας συνάντηση με την υφυπουργό Παιδείας και την κα Γκίκα. Τι ζητήσατε και τι σας υποσχέθηκαν;

Εξηγήσαμε όλα τα προβλήματα και την κατάσταση που επικρατεί στα ειδικά σχολεία, τα οποία συνάδουν απόλυτα με τα επιδημιολογικά δεδομένα και συνθήκες. Δυστυχώς, δεν έχουν παρθεί τα μέτρα που έχουμε ζητήσει από την αρχή της χρονιάς και σε καμία περίπτωση δεν θα υπάρχει προστασία από τον εμβολιασμό και με τις δύο δόσεις κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά και ιδιαίτερα τις επόμενες κρίσιμες εβδομάδες. Από τον Νοέμβριο έχουμε ζητήσει να υπάρχει ειδική επιτροπή στο Υπουργείο Παιδείας που να καθορίσει εξειδικευμένα μέτρα και προσαρμογές για τα άτομα με αναπηρία.

 ‘’Ζητήσαμε επιπλέον μέτρα καθώς και να κλείσουν άμεσα τα  Ειδικά Σχολεία στις επιδημιολογικά επιβαρυμένες περιοχές, όπως κλείνουν καθολικά όλα τα σχολεία της γενικής’’

Επίσης, πρέπει να ενταχθούν και οι εργαζόμενοι των ΚΕΣΥ στον εμβολιασμό των ειδικών σχολείων, οι οποίοι αξιολογούν καθημερινά μαθητές με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η υφυπουργός Ζέτα Μακρή και η γενική γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας μας απάντησαν ότι έγιναν εντατικές προσπάθειες ως προς την προτεραιοποίηση του προσωπικού και των μαθητών άνω των 16 ετών των ειδικών σχολείων για τον εμβολιασμό καθώς και για τη διενέργεια μεμονωμένων τεστ μέσα από την πλατφόρμα του υπουργείου, περιμένοντας μάλιστα να δουν μεγαλύτερη ανταπόκριση.

Ταυτόχρονα, από πλευράς του Υπουργείου διευκρινίστηκε ότι ακόμα και τώρα μπορεί να δηλωθεί στους αρμόδιους διευθυντές – απ’ όσους δεν το έπραξαν – η επιθυμία τους να εμβολιαστούν προκειμένου να προωθηθούν εκ νέου λίστες στο Υπουργείο Υγείας κι ότι γίνονται προσπάθειες να ενταχθεί το προσωπικό των ΚΕΣΥ στο εμβολιασμό παρόλο που συναντούν προβλήματα.

Οι εργαζόμενοι των Ειδικών σχολείων νιώθουμε απογοητευμένοι και αγανακτισμένοι. Αυτά που ζούσαν οι συνάδελφοι στη Θεσσαλονίκη και τη Λάρισα τον Νοέμβριο, τα ίδια ζούμε όλοι όσοι δουλεύουμε σε επιβαρυμμένες επιδημιολογικά περιοχές.

 ‘’Αυτή τη στιγμή τα κρούσματα αφορούν περισσότερο σε μαθητές και λιγότερο σε εκπαιδευτικούς λόγω των μεταλλάξεων’’

 Αυτή τη στιγμή η διαφορά είναι ότι τα κρούσματα αφορούν περισσότερο σε μαθητές και λιγότερο σε εκπαιδευτικούς λόγω των μεταλλάξεων. Ανησυχούμε πολύ ιδιαίτερα και για τους μαθητές μας που φιλοξενούνται σε ιδρύματα. Αυτά που μεταφέρουμε ως πραγματικότητα είναι τα δεδομένα τα οποία πιθανότατα θα φανούν τις επόμενες εβδομάδες στις επιτροπές και φοβόμαστε ότι θα είναι αργά.

Όταν το Υπουργείο Παιδείας δεν έχει μεριμνήσει για τους μαθητές με αναπηρία των γενικών σχολείων, οι οποίοι υποστηρίζονται από παράλληλη στήριξη και είναι τόσους μήνες στο σπίτι, γιατί άραγε σκέφτονται μόνο για την παλινδρόμηση των μαθητών των ειδικών σχολείων; Οι διαχωρισμοί και  ο στιγματισμός είναι έξω από κάθε πεποίθηση όσων εργαζόμαστε στην Εκπαίδευση. Αυτό που επιθυμούμε ΌΛΟΙ είναι τα σχολεία να είναι ανοιχτά και ασφαλή.

Η εισήγηση της επιτροπής των λοιμωξιολόγων ήταν σαφής περί αναστολής όλων των σχολείων, όλων των βαθμίδων. Αναρωτιόμαστε λοιπόν γιατί παίρνονται πολιτικές αποφάσεις εις βάρος της ζωής και της υγείας μαθητών και εργαζομένων;, καταλήγει η κα Μπουλμέτη.

Εν κατακλείδι δεν υπάρχει χρόνος για άλλη καθυστέρηση, εργαζόμενοι και μαθητές στα ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΕΚΤΕΘΕΙΜΕΝΟΙ ΣΕ ΤΕΡΑΣΤΙΟΥΣ ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΟΥΝ ΤΙΣ ΕΥΘΥΝΕΣ ΤΟΥΣ.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ