Ξανά στο προσκήνιο η σύνδεση Μυτιλήνη-Θεσσαλονίκη

Επανέρχεται στο προσκήνιο η δυνατότητα σύνδεσης των νησιών του Βορειοανατολικού Αιγαίου με τη Θεσσαλονίκη μετά τις απέλπιδες προσπάθειες των τελευταίων ετών.

Αυτή τη φορά υιοθετήθηκε αυτό που χρόνια ζητούν οι νησιώτες να κηρυχθεί δηλαδή άγονη από το ΣΑΣ και να επιδοτηθεί η γραμμή , αφού λόγω μεγαλύτερης απόστασης άρα και κόστους δεν ήταν δελεαστική  για τους πλοιοκτήτες.

Σήμερα τα νησιά του Βορείου Αιγαίου συνδέονται με τη Βόρειο Ελλάδα μέσω Καβάλας, ωστόσο η σύνδεση με τη Θεσσαλονίκη εξυπηρετούσε πολύ περισσότερο τα προηγούμενα χρόνια και το επιβατικό κοινό αλλά και τον τουρισμό.

Χθες το ΣΑΣ που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής κ. Ευάγγελου Κυριαζόπουλου, γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά,  και για την επόμενη δρομολογιακή περίοδο που ξεκινά την 1η Νοεμβρίου,  προκηρύσσεται η άγονη γραμμή η οποία θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο και το Βαθύ Σάμου.

Αναφερόμενος στις γνωμοδοτήσεις του Σ.Α.Σ. ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε τα εξής :

«Σε μια δύσκολη περίοδο ενισχύουμε, όπως είχαμε δεσμευθεί, την επικοινωνία των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με την ηπειρωτική Ελλάδα, δίνοντας νέες πρόσθετες ποιοτικές λύσεις στους κατοίκους τους, αλλά και σε χιλιάδες επισκέπτες. Ο εκσυγχρονισμός των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών της χώρας συνεχίζεται σταθερά».

Στην ίδια συνεδρίαση το ΣΑΣ γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για σειρά νέων άγονων ακτοπλοϊκών γραμμών, οι οποίες από τον Νοέμβριο θα ενισχύσουν το ήδη υπάρχον δίκτυο, καθώς επίσης και για σειρά επιπλέον ακτοπλοϊκών συνδέσεων οι οποίες από τις αρχές Ιουλίου θα βελτιώσουν την επικοινωνία των νησιών.

Συγκεκριμένα το Σ.Α.Σ. γνωμοδότησε θετικά για την :

-Αύξηση των επιδοτούμενων δρομολογίων στα Δωδεκάνησα από δύο (2) σε τρία (3) δρομολόγια όλο το χρόνο στη γραμμή Ρόδος – Κως – Κάλυμνος – Λέρος – Λειψοί – Πάτμος – Αγαθονήσι.

-Σύνδεση της Καρύστου με Κυκλάδες, στο δρομολόγιο Κάρυστο – Άνδρο – Τήνο – Σύρο.

-Αύξηση των δρομολογίων για την εξυπηρέτηση της Γαύδου από τέσσερα (4) σε έξι (6) τη βδομάδα.

-Προκήρυξη νέας γραμμής η οποία θα συνδέει την Θεσσαλονίκη με την Λήμνο – Μυτιλήνη – Χίο και το Βαθύ Σάμου.

-Αύξηση των δρομολογίων σύνδεσης της Θηρασιάς με τη Θήρα από τέσσερα (4) σε έξι (6) τη βδομάδα.

Εξάλλου, το ΣΑΣ για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο (αρχές Ιουλίου έως τέλος Οκτωβρίου), γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για την :

-Επανάληψη της προκήρυξης για τη γραμμή Σητεία – Κάσο – Κάρπαθο – Ρόδο για τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα.

-Προκήρυξη νέας δρομολογιακής γραμμής με αφετηρία τη Θήρα με προορισμό τη Σίκινο, Φολέγανδρο, Ίο και Ανάφη με τρία (3) δρομολόγια την εβδομάδα.

-Προκήρυξη δρομολογιακής γραμμής με τρία (3) επιπλέον δρομολόγια από Ρόδο προς Τήλο και Σύμη με ταχύπλοο.

Επίσης για την χρονική περίοδο από αρχές Ιουλίου το Σ.Α.Σ. γνωμοδότησε ομόφωνα θετικά για την :

-Ετήσια ελεύθερη δρομολόγηση επιβατηγού πλοίου στη γραμμή σύνδεσης του Αγίου Κωνσταντίνου με τις Σποράδες.

-Ετήσια ελεύθερη δρομολόγηση τεσσάρων πλοίων στις τοπικές γραμμές Νοτιοδυτικής Κρήτης.

-Ετήσια ελεύθερη δρομολόγηση επιβατηγού υδροπτέρυγου στη γραμμή Πειραιά – Αίγινα – Αγκίστρι.

-Έκτακτη ελεύθερη δρομολόγηση πλοίου για περίοδο δύο (2) μηνών στη γραμμή Πειραιά – Σουβάλα – Αγία Μαρίνα.

-Έκτακτη ελεύθερη δρομολόγηση από Άγιο Κωνσταντίνο για Σποράδες και Μαντούδι Εύβοιας.

Πηγή: voreioaigaioert.gt

Περισσότερα σε Ειδήσεις