Μεγάλος Περίπατος: Εναλλακτικές διαδρομές προτείνει ο δήμος Αθηναίων

«Πονοκέφαλο» έχει δημιουργήσει στους Αθηναίους και σε όσους κινούνται στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου ο Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας, μόλις μία ημέρα μετά τις δραστικές και ριζικές παρεμβάσεις της Δημοτικής Αρχής.

Το έντονο χθεσινό μποτιλιάρισμα στην Πανεπιστημίου μετέτρεψε τον αρχικό ενθουσιασμό των προηγούμενων ημερών σε εκνευρισμό. Αρκετοί οδηγοί παρέμειναν για ώρα ανήμποροι να αντιδράσουν πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου τους, με τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη να μπαίνει στο στόχαστρο πολλών χρηστών των social media που μιλούν πλέον για τον «Μεγάλο Ταλαι-περίπατο» της Αθήνας. Βασιλίσσης Όλγας και Πανεπιστημίου έχουν αλλάξει ολοκληρωτικά δημιουργώντας μια νέα πραγματικότητα για πεζούς και ποδηλάτες, αλλά και μια νέα για τους οδηγούς που πλέον διχάζονται για το έργο.

Η παρέμβαση του δήμου Αθηναίων σίγουρα αλλάζει ριζικά την όψη στο κέντρο και βάζει τα θεμέλια προκειμένου η Αθήνα να πλησιάζει στα στάνταρ άλλων ευρωπαϊκών χωρών, ωστόσο η καμπάνια ενημέρωσης του κοινού δεν ήταν σε καμία περίπτωση ανάλογη με το μέγεθος του έργου. Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για μία από τις μεγαλύτερες και πιο φιλόδοξες παρεμβάσεις εδώ και δεκαετίες.

Ηταν σχεδόν δεδομένο ότι η πρεμιέρα των εργασιών σε κεντρικούς δρόμους θα δημιουργούσε προβλήματα, γι’ αυτό και το απόγευμα της Δευτέρας ο δήμος Αθηναίων προώθησε εκ νέου στα Μέσα Ενημέρωσης τη συγκοινωνιολογική μελέτη για τις συνέπειες που θα έχει στην κυκλοφορία ο «Μεγάλος Περίπατος της Αθήνας». Μάλιστα χθες προτάθηκαν και… εναλλακτικές διαδρομές στους οδηγούς προκειμένου να μην επαναληφθεί το χάος στην Πανεπιστημίου.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΤΗ ΜΕΛΕΤΗ ΓΙΑ ΤΟΝ «ΜΕΓΑΛΟ ΠΕΡΙΠΑΤΟ ΤΗΣ ΑΘΗΝΑΣ»

Ο «Μεγάλος Περίπατος» στο δημοτικό συμβούλιο της Αθήνας

Την ίδια ώρα, ευρύτατη συζήτηση για τα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκλήθηκαν στην Αθήνα, από την πιλοτική εφαρμογή του «Μεγάλου Περίπατου», απασχόλησε τη χθεσινή συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της.

«Δεν ήταν ευχάριστο το πρόβλημα που προκλήθηκε», δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης. «Ακούμε την κριτική και αυτά που μας λένε οι πολίτες» και η Ομάδα των Επιστημόνων «παρακολουθεί την πιλοτική εφαρμογή του έργου, όχι μέρα με τη μέρα, αλλά ώρα με την ώρα», είπε χαρακτηριστικά ο δήμαρχος. Πρόκειται, πρόσθεσε, για ένα μεγάλο έργο που συζητείτο επί 35 χρόνια και τώρα γίνεται και επιφέρει μεγάλες αλλαγές προς όφελος των ίδιων των κατοίκων της πόλης.

Ο γενικός γραμματέας του δήμου Αλέξανδρος Τσιατσιάμης, διαβεβαίωσε ότι άμεσα θα διευθετηθούν πολλά από τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν και παράλληλα ενημερώνονται σχετικά οι οδηγοί για τις μετακινήσεις τους στο κέντρο. Ο επικεφαλής της «Ανοιχτής Πόλης» Νάσος Ηλιόπουλος ανάφερε ότι ενδέχεται να μην ήταν κατάλληλο το timing που ξεκίνησε η εφαρμογή του.

Ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα είσαι εσύ» Παύλος Γερουλάνος τόνισε πώς «ούτε στιγμή δεν πρέπει να κάνουμε πίσω» αλλά απαιτείται Συγκοινωνιακή Μελέτη». Ο επικεφαλής της «Λαϊκής Συσπείρωσης» έκανε λόγο για βεβιασμένες κινήσεις χωρίς να υπήρχε η κατάλληλη προετοιμασία, ζητώντας παράλληλα να εξαιρεθεί η οδός Αθηνάς.

«Αναμενόμενα» χαρακτήρισε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν, ο επικεφαλής της παράταξης «Αθήνα και πάλι Αθήνα» Γιώργος Βουλγαράκης, ενώ ο Γιώργος Καραμπελιάς, επικεφαλής της παράταξης « Αθήνα για την Ελλάδα» έκανε λόγο για «εσφαλμένη κίνηση», προβλέποντας ότι τα κυκλοφοριακά προβλήματα θα επιδεινωθούν.

Εναλλακτικές διαδρομές λόγω του «Μεγάλου Περιπάτου»

Οπως προαναφέρθηκε, μετά το χθεσινό μποτιλιάρισμα εναλλακτικές διαδρομές πρότεινε ο δήμος Αθηναίων στους οδηγούς προκειμένου να μην ταλαιπωρηθούν εκ νέου όσο βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα της μεγάλης αστικής παρέμβασης.

Η ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων

Η πιλοτική εφαρμογή του Μεγάλου Περιπάτου, επιτρέπει στην επιστημονική ομάδα του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, που κατήρτισε την συνολική μελέτη, να καταγράφει και να αξιολογεί καθημερινά όλες τις διαστάσεις του έργου και τις δυνατότητες που δίνει στην πόλη να αποκτήσει την ισορροπία μετακίνησης μεταξύ πεζών, ποδηλατών, οδηγών και επιβατών.

Ήδη, οι πιλοτικές παρεμβάσεις του Μεγάλου Περιπάτου στην Βασιλίσσης Όλγας, αντιμετωπίστηκαν θετικά από εκατοντάδες πολίτες που βρέθηκαν στην περιοχή κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

Για την πρώτη ημέρα της πιλοτικής εφαρμογής των ρυθμίσεων στην οδό Πανεπιστημίου, που αποτελεί μια πολύ πιο κεντρική αρτηρία στο κέντρο της πόλης, οι συγκοινωνιολόγοι του ΕΜΠ, αξιολογούν τα δεδομένα και θα συνεχίσουν να το κάνουν το επόμενο χρονικό διάστημα.

Ο Μεγάλος Περίπατος ξεκίνησε για να απελευθερώσει και να αποδώσει στους κατοίκους και τους επισκέπτες της Αθήνας ελεύθερο χώρο. Χώρο που θα αλλάξει την καθημερινότητα, θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής και θα διασφαλίζει το δικαίωμα μετακίνησης για όλους, όπως γίνεται στις σύγχρονες ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Για πρώτη φορά στην Αθήνα, μία τόσο μεγάλης κλίμακας αστική παρέμβαση, υλοποιείται σταδιακά, με την πιλοτική εφαρμογή της, για να τη βιώσουμε όλοι και να παρακολουθήσουμε όλοι την εξέλιξή της βήμα προς βήμα. Ζητούμε την υπομονή και την κατανόηση των διερχομένων οδηγών, σε αυτή τη μεγάλη προσπάθεια.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Μπακογιάννης: “Το γήπεδο του Παναθηναϊκού είναι για εμάς η απόλυτη προτεραιότητα”

Για τη διευκόλυνση των οδηγών προτείνονται οι εξής εναλλακτικές διαδρομές:

Από Νότια Προάστια:

προς Ομόνοια
Χαμοστέρνας– Πειραιώς
προς Παγκράτι– Αμπελόκηπους

α) Συγγρού – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου
β) Συγγρού – Πετμεζά – Καλλιρόης – Βασ. Κωνσταντίνου

προς Πλάκα
Αμαλίας (άνοδος) – Βασ. Γεωργίου – Φιλελλήνων – Αμαλίας (κάθοδος) (Όπως μέχρι σήμερα)
Από Νότια Προάστια μέσω Βουλιαγμένης:

α) Διάκου – Αμαλίας (όπως μέχρι σήμερα)
β) Αρδητού – Βασ. Κωνσταντίνου – Πλατεία Σκουζέ – Ρηγίλλης – Βασ.Σοφίας (όπως μέχρι σήμερα)

Από Βόρεια προς Κέντρο

α) μέσω Λ.Αλεξάνδρας – Πατησίων
β) μέσω Βασ.Σοφίας – Σόλωνος
γ) μέσω Λ. Αλεξάνδρας – Ιπποκράτους

Από Βόρεια προς Νότια
Βασ.Κωνσταντίνου – Αρδητού – Καλλιρόης – Συγγρού (όπως μέχρι σήμερα)
Από Σύνταγμα προς Παγκράτι

α) Φιλελλήνων Σουρή – Αμαλίας – Σύνταγμα – Βασ.Σοφίας- Ριζάρη
β) Αμαλίας –Διάκου – Βουλιαγμένης- Φιλολάου (ή Α Νεκροταφείο)

Πηγή: iefimerida.gr