fbpx
Τετάρτη, 21 Απριλίου, 2021
Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ Οδικός χάρτης για την προκαταβολή σύνταξης

Οδικός χάρτης για την προκαταβολή σύνταξης

Πώς θα λάβετε την προκαταβολή σύνταξης των 360 έως 384 ευρώ και τα αναλογούντα αναδρομικά – «Βήμα προς βήμα» όλη η διαδικασία για την υποβολή των ψηφιακών αιτήσεων – Μέχρι τις 31 Μαρτίου ’21 θα παραμείνει, σε πρώτη φάση, ανοικτή η διαδικτυακή πλατφόρμα

Μέχρι την Τετάρτη 31 Μαΐου έχουν τη δυνατότητα, σε πρώτη φάση, όσοι και όσες έχουν υποβάλει αιτήματα συνταξιοδότησης τα οποία παραμένουν σε εκκρεμότητα, να κάνουν μέσω Διαδικτύου αιτήσεις για να λάβουν προκαταβολή σύνταξης από 360 έως και 384 ευρώ τον μήνα, καθώς και τα αναλογούντα, βάσει αυτού του ποσού, αναδρομικά.

Η «kedenews» περιγράφει «βήμα προς βήμα» όλη τη διαδικασία και αναλύει όλες τις σημαντικές πτυχές της, ούτως ώστε να μπορέσουν όσοι και όσες το επιθυμούν, να λαμβάνουν έστω ένα μικρό ποσό απ’ όσα δικαιούνται για να αντιμετωπίσουν τις στοιχειώδεις καθημερινές ανάγκες τους, λόγω των μεγάλων καθυστερήσεων στην έκδοση των οριστικών κύριων συντάξεων.

Η διαδικτυακή πλατφόρμα για την υποβολή Ψηφιακής Αίτησης Χορήγησης Προκαταβολής Σύνταξης τέθηκε σε λειτουργία στις 10 Μαρτίου και θα παραμείνει ανοικτή έως και τα τέλη του μήνα. Η πλατφόρμα είναι διαθέσιμη μέσω: α) του συνδέσμου https://prokatavoli.syntaxeis.gov.gr/ καθώς και β) της επίσημης ιστοσελίδας του EΦΚΑ (www.efka.gov.gr).

Οι ασφαλισμένοι οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση απονομής σύνταξης γήρατος, αναπηρίας ή θανάτου υποβάλλουν στην πλατφόρμα αίτηση χορήγησης του ποσού προκαταβολής έναντι της σύνταξης. Η έγκριση του αιτήματος προκαταβολής πραγματοποιείται από τον e-ΕΦΚΑ, με βάση τα πληροφοριακά στοιχεία που τηρούν ο Οργανισμός και οι συνεργαζόμενοι φορείς, καθώς και των στοιχείων που δηλώνει ηλεκτρονικά ο αιτών.

Για την επιτυχή ολοκλήρωση της διαδικασίας απαιτούνται τα εξής στοιχεία:
  • Οι κωδικοί ΤaxisNet του αιτούντος.
  • Ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ.
  • Το IBAN του τραπεζικού λογαριασμού.
  • Ο αριθμός πρωτοκόλλου του αιτήματος συνταξιοδότησης, η ημερομηνία υποβολής του αιτήματος και ο τ. φορέας υποβολής/κατάθεσης του αιτήματος συνταξιοδότησης. Τα στοιχεία αυτά απαιτούνται εφόσον δεν είναι προσυμπληρωμένα στην αίτηση.

Κατά την έναρξη της διαδικασίας, ο αιτών χρησιμοποιεί του κωδικούς TaxisNet για την αυθεντικοποίησή του στην πλατφόρμα. Στη συνέχεια ζητούνται ο ΑΦΜ και ο ΑΜΚΑ του προκειμένου να ολοκληρωθεί η ταυτοποίησή του.

Στη συνέχεια συμπληρώνει το ΙΒΑΝ του τραπεζικού λογαριασμού στον οποίο θα πιστωθεί το ποσό της προκαταβολής σύνταξης και θα πιστώνεται στη συνέχεια κάθε μήνα, καθώς και τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης για την οποία υποβάλλει την αίτηση προκαταβολής.

Σε περιπτώσεις που μέρος του χρόνου ασφάλισης δεν εντοπίζεται στα πληροφοριακά συστήματα του e-ΕΦΚΑ και των λοιπών φορέων, ζητείται από τους αιτούντες να συμπληρώσουν σε σχετικό πεδίο το ιστορικό ασφάλισής τους.

Ειδικά στις περιπτώσεις χορήγησης προκαταβολής σύνταξης λόγω θανάτου ασφαλισμένου και στη μεταβίβαση κύριας σύνταξης λόγω θανάτου συνταξιούχου, ο αιτών θα πρέπει να δηλώσει τον ΑΦΜ και τον ΑΜΚΑ του θανόντος.

Για την αίτηση προκαταβολής σύνταξης αναπηρίας ο χρήστης θα πρέπει να αναφέρει τα στοιχεία της τελευταίας απόφασης ΚΕΠΑ που έχει εκδοθεί.

Η διαδικασία υποβολής ολοκληρώνεται με το πάτημα του κουμπιού «Οριστική Υποβολή Αίτησης». H αίτηση επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης ότι κατά τον χρόνο υποβολής συντρέχουν οι απαιτούμενες προϋποθέσεις.

Σε περίπτωση που συντρέχουν οι προϋποθέσεις χορήγησης της προκαταβολής έναντι σύνταξης, εκδίδεται αυτοματοποιημένα μέσω του μηχανογραφικού συστήματος βεβαίωση χορήγησης αυτής, η οποία κοινοποιείται μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στον αιτούντα την ημέρα της πληρωμής. Η χορήγηση του ποσού δεν συνεπάγεται τη θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος και η απόφαση χορήγησής του δεν συνιστά συνταξιοδοτική απόφαση.

Ποιοι δεν δικαιούνται

Η προκαταβολή έναντι ποσού σύνταξης δεν χορηγείται στις εξής περιπτώσεις:

  1. Όταν οφείλονται ασφαλιστικές εισφορές το ποσό των οποίων υπερβαίνει τα προβλεπόμενα από τις σχετικές διατάξεις ανώτατα όρια.
  2. Όταν χορηγείται ήδη προσωρινή ή οριστική σύνταξη από τον e-ΕΦΚΑ οποιασδήποτε κατηγορίας.
  3. Όταν η αίτηση συνταξιοδότησης κρίνεται με τις διατάξεις της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (E.E.) ή των Διακρατικών Συμβάσεων.

Σημειώνεται ότι η παροχή της προκαταβολής σύνταξης είναι ακατάσχετη και συμψηφίζεται με τα αναδρομικά ποσά σύνταξης που θα χορηγηθούν με την έκδοση προσωρινής ή και οριστικής απόφασης συνταξιοδότησης μελλοντικά.

Τυχόν οφειλές του ασφαλισμένου στον e-ΕΦΚΑ, σύμφωνα με τις διευκρινίσεις του αρμόδιου υπουργείου Εργασίας, δεν παρακρατούνται από το ποσό της προκαταβολής, αλλά από τα ποσά της προσωρινής και της οριστικής σύνταξης.

Από πότε ξεκινά η πληρωμή

Το ποσό προκαταβολής έναντι της σύνταξης θα χορηγείται μηνιαίως και αναδρομικά από την πρώτη μέρα του επόμενου μήνα υποβολής της αίτησης συνταξιοδότησης. Ειδικά για τους ασφαλισμένους που θα υποβάλουν αίτημα συνταξιοδότησης από 16/3 και μετά, ταυτόχρονα με την υποβολή της αίτησης συνταξιοδότησής τους στην «Ηλεκτρονική Υπηρεσία Υποβολής Αίτησης Συνταξιοδότησης» του e-ΕΦΚΑ θα συμπληρώνουν και την επιλογή «προκαταβολή σύνταξης».

Πώς υποβάλλεται η ψηφιακή αίτηση
1) Πώς γίνεται η «είσοδος» στην ηλεκτρονική υπηρεσία;

Ο/η αιτών/αιτούσα, για να υποβάλει αίτηση χορήγησης προκαταβολής σύνταξης, μεταβαίνει στην αντίστοιχη σελίδα του https://www.efka.gov.gr. Ανακατευθύνεται αυτόματα στην ιστοσελίδα του gov.gr για να προχωρήσει σε πιστοποίηση μέσω του λογαριασμού TAXISnet που διαθέτει. Στη συνέχεια συμπληρώνει τους προσωπικούς του κωδικούς TaxisNet και εν συνεχεία επιλέγει «Σύνδεση».

Ακολούθως θα πρέπει να επιλέξει «Συνέχεια και Αποστολή», ώστε να πραγματοποιηθεί ηλεκτρονική ταυτοποίηση των στοιχείων που παρέχονται από το φορολογικό μητρώο του υπουργείου Οικονομικών που διαχειρίζεται η ΑΑ∆Ε. Στο σημείο αυτό, στο παράθυρο που εμφανίζεται στην οθόνη, ο ΑΦΜ έρχεται προσυμπληρωμένος και ο χρήστης επιλέγει «Είσοδος». Έτσι, η είσοδος στην υπηρεσία έχει ολοκληρωθεί.

Κατά την πρώτη είσοδο στην εφαρμογή εμφανίζεται η οθόνη που περιλαμβάνει: Στοιχεία αιτούντος/αιτούσας, στοιχεία διεύθυνσης, στοιχεία επικοινωνίας και στοιχεία τραπεζικού λογαριασμού.

Στη συνέχεια, στην «Ενότητα Τόπος Κατοικίας» εμφανίζεται η διεύθυνση που έχει αντληθεί από τα στοιχεία της ΑΑΔΕ.

Στην «Ενότητα Στοιχεία Επικοινωνίας» εντάσσονται τα εξής δεδομένα: α) Το ηλ. ταχυδρομείο (συμπληρώνεται από τον/την αιτούντα/αιτούσα), β) το κινητό τηλέφωνο (συμπληρώνεται από τον/την αιτούντα/αιτούσα) και γ) το σταθερό τηλέφωνο (προσυμπληρώνεται από τα στοιχεία που επιστρέφονται από την ΑΑΔΕ και δεν τροποποιείται).

Στην «Ενότητα Στοιχεία Τραπεζικού Λογαριασμού» μπαίνουν τα εξής στοιχεία: Το IBAN (συμπληρώνεται από τον/την αιτούντα/αιτούσα) και η Επαλήθευση IBAN (συμπληρώνεται από

τον/την αιτούντα/αιτούσα). Αφού ολοκληρωθεί η συμπλήρωση των απαραίτητων πεδίων, ο χρήστης κάνει κλικ στην επιλογή «Επόμενο».

2) Πώς υποβάλλεται νέα αίτηση για Κύρια Σύνταξη Γήρατος;

Εφόσον υπάρχει ήδη εκκρεμής αίτηση για Κύρια Σύνταξη Γήρατος, ο χρήστης μεταφέρεται στην οθόνη «Στοιχεία Αίτησης Απονομής Προκαταβολής Σύνταξης», που περιλαμβάνει τις παρακάτω πληροφορίες:

Στην «Ενότητα Στοιχεία Αίτησης Απονομής Προκαταβολής Σύνταξης», στην «Περίπτωση Α», τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης αντλούνται αυτόματα. Σε περίπτωση που τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης ταυτοποιηθούν στα πληροφοριακά συστήματα του e-ΕΦΚΑ και λοιπών φορέων, εμφανίζονται προσυμπληρωμένα. Τα δεδομένα αυτά είναι τα εξής:

  • Αριθμός Πρωτοκόλλου Κατατεθείσας Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου εμφανίζεται ο αριθμός πρωτοκόλλου που είχε λάβει η αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Ημερομηνία Υποβολής/Κατάθεσης Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου εμφανίζεται η ημερομηνία που είχε υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Τελευταίος Φορέας Ασφάλισης, όπου εμφανίζεται ο τελευταίος φορέας ασφάλισής του.

Στην «Περίπτωση Β», τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης δεν ταυτοποιούνται αυτόματα. Στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει:

  • Τον αριθμό Πρωτοκόλλου Κατατεθείσας Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου καταχωρίζει τον αριθμό πρωτοκόλλου που είχε λάβει η αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Την ημερομηνία Υποβολής/Κατάθεσης Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου καταχωρίζει την ημερομηνία που είχε υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Τον τελευταίο Φορέα Ασφάλισης, όπου επιλέγει από διαθέσιμη λίστα τον τελευταίο τέως φορέα ασφάλισής του.

Στη συνέχεια, ο χρήστης καλείται να απαντήσει στις παρακάτω δύο ερωτήσεις: α) Εάν είναι κάτοικος εξωτερικού και β) εάν έχει χρόνο ασφάλισης στο εξωτερικό.

Εάν τα έτη σε σχέση με την ηλικία του αιτούντος επαρκούν για τη λήψη προκαταβολής σύνταξης, τότε η Ενότητα Ιστορικό Ασφάλισης για κάθε φορέα ασφάλισης δεν εμφανίζεται στον χρήστη προς καταχώριση.

Εάν τα έτη σε σχέση με την ηλικία του αιτούντος δεν επαρκούν για τη λήψη προκαταβολή σύνταξης, τότε ο χρήστης θα πρέπει να συμπληρώσει το ΣΥΝΟΛΟ του ασφαλιστικού του ιστορικού.

Για την καταχώριση νέας περιόδου ασφάλισης, ο χρήστης επιλέγει «Εισαγωγή νέας περιόδου ασφάλισης». Στη φόρμα καταχώρισης ασφαλιστικού ιστορικού πρέπει να πραγματοποιήσει τις εξής ενέργειες:

  • Να επιλέξει τον ασφαλιστικό φορέα από διαθέσιμη λίστα.
  • Να καταχωρίσει το χρονικό διάστημα (από/έως) που αφορά στον επιλεγμένο φορέα.
  • Να καταχωρίσει τις Ημέρες Ασφάλισης ή τα Έτη/Μήνες/Ημέρες, ανάλογα με τον τρόπο που απεικονίζει ο εκάστοτε φορέας τον χρόνο ασφάλισής του.
  • Για να αποθηκεύσει τη γραμμή καταχώρισης, επιλέγει «Αποθήκευση».
3) Ποιες είναι οι ειδικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης σε ηλικία μικρότερη των 62 ετών;

Σε περίπτωση που ο αιτών είναι κάτω των 62 ετών, καλείται να απαντήσει αν συντρέχουν ειδικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης σε ηλικία μικρότερη των 62 ετών. Εφόσον ο χρήστης επιλέξει «ΝΑΙ», πρέπει να επιλέξει σε ποια από τις κατηγορίες που παρουσιάζονται στην πλατφόρμα ανήκει.

4) Τι γίνεται στη συνέχεια εφόσον ο χρήστης ολοκληρώσει τη συμπλήρωση της αίτησης;

Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ο χρήστης μπορεί να υποβάλει «Οριστικά» επιλέγοντας το check box αποδοχής. Στη συνέχεια πρέπει να πατήσει την επιλογή «Οριστική Υποβολή Αίτησης» και να αποθηκεύσει Προσωρινά την αίτησή του, ώστε να ολοκληρώσει τη διαδικασία Οριστικής Υποβολής Αίτησης κάποια άλλη χρονική στιγμή.

5) Πώς υποβάλλεται νέα αίτηση για Κύρια Σύνταξη Αναπηρίας;

Εφόσον υπάρχει ήδη εκκρεμής αίτηση για Κύρια Σύνταξη Αναπηρίας, ο χρήστης μεταφέρεται στην οθόνη «Στοιχεία Αίτησης Απονομής Προκαταβολής Σύνταξης», που περιλαμβάνει τις παρακάτω πληροφορίες:

Στην «Ενότητα Στοιχεία Αίτησης Απονομής Προκαταβολής Σύνταξης», στην «Περίπτωση Α», τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης αντλούνται αυτόματα. Σε περίπτωση που τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης ταυτοποιηθούν στα πληροφοριακά συστήματα του e-ΕΦΚΑ και λοιπών φορέων, εμφανίζονται προσυμπληρωμένα:

  • Ο αριθμός Πρωτοκόλλου Κατατεθείσας Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου εμφανίζεται ο αριθμός πρωτοκόλλου που είχε λάβει η αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Η ημερομηνία Υποβολής/Κατάθεσης Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου εμφανίζεται η ημερομηνία που είχε υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Ο τελευταίος Φορέας Ασφάλισης, όπου εμφανίζεται ο τελευταίος φορέας ασφάλισής του.

Στην «Περίπτωση Β», τα στοιχεία της αίτησης συνταξιοδότησης δεν ταυτοποιούνται αυτόματα. Στην περίπτωση αυτή, ο χρήστης καλείται να συμπληρώσει:

  • Τον αριθμό Πρωτοκόλλου Κατατεθείσας Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου καταχωρίζει τον αριθμό πρωτοκόλλου που είχε λάβει η αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Την ημερομηνία Υποβολής/Κατάθεσης Αίτησης Συνταξιοδότησης, όπου καταχωρίζει την ημερομηνία που είχε υποβάλει αίτηση για συνταξιοδότηση.
  • Τον τελευταίο Φορέα Ασφάλισης, όπου επιλέγει από διαθέσιμη λίστα τον τελευταίο τέως φορέα ασφάλισής του.

Εάν οι ειδικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης με αιτία την αναπηρία επαρκούν για τη λήψη προκαταβολής σύνταξης, τότε η Ενότητα Ιστορικό Ασφάλισης για κάθε φορέα ασφάλισης δεν εμφανίζεται στον χρήστη προς καταχώριση.

Αν, πάλι, οι ειδικές προϋποθέσεις συνταξιοδότησης δεν επαρκούν για τη λήψη προκαταβολής σύνταξης, τότε η Ενότητα Ιστορικό Ασφάλισης για κάθε φορέα ασφάλισης εμφανίζεται, και ο χρήστης συμπληρώνει τις περιόδους ασφάλισής του, με σκοπό να χτίσει το συνολικό ασφαλιστικό του ιστορικό.

Για να προσθέσει μια νέα περίοδο ασφάλισης, ο χρήστης επιλέγει «Εισαγωγή περιόδου ασφάλισης» και ανοίγει η φόρμα καταχώρισης του ασφαλιστικού ιστορικού. Στη φόρμα καταχώρισης ασφαλιστικού ιστορικού:

  • Επιλέγει τον ασφαλιστικό φορέα από διαθέσιμη λίστα.
  • Καταχωρίζει το χρονικό διάστημα από/έως που αφορά στον επιλεγμένο φορέα.
  • Καταχωρίζει τις Ημέρες Ασφάλισης ή τα Έτη/Μήνες/Ημέρες ανάλογα με τον τρόπο που απεικονίζει ο εκάστοτε φορέας τον χρόνο ασφάλισής του.

Εφόσον ολοκληρώσει τη συμπλήρωση της αίτησης, έχει τη δυνατότητα:

  • Να υποβάλει οριστικά επιλέγοντας το check box αποδοχής.
  • Να αποθηκεύσει προσωρινά την αίτησή του ώστε να ολοκληρώσει τη διαδικασία Οριστικής Υποβολής Αίτησης κάποια άλλη χρονική στιγμή.
6) Πώς μπορεί να ακυρωθεί μια αίτηση;

Αφού ο χρήστης εντοπίσει την αίτηση που επιθυμεί να ακυρώσει, πατάει πάνω στον αριθμό υποβολής και εμφανίζονται τα αναλυτικά στοιχεία της επιλεγμένης αίτησης. Κάτω αριστερά είναι διαθέσιμη η επιλογή «Ακύρωση Αίτησης».

Εμφανίζεται πληροφοριακό μήνυμα που ρωτάει τον χρήστη αν είναι σίγουρος ότι θέλει να προχωρήσει σε ακύρωση της αίτησης. Εάν το επιλέξει ο χρήστης και στο προειδοποιητικό μήνυμα επιλέξει «Ναι», ολοκληρώνεται η ακύρωσή της και η αίτηση λαμβάνει κατάσταση «Ακυρωμένη».

Αξίζει να υπογραμμιστεί ότι, εφόσον η αίτηση λάβει κατάσταση «Ακυρωμένη», ο χρήστης έχει τη δυνατότητα να προχωρήσει σε νέα υποβολή.

Σε ποια ποσά ανέρχονται οι προκαταβολές

πίνακας συντάξεων

**Όπως δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα kedenews

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ