«Όχι» των Βρετανών στους... μεγάλους περιπάτους

Αρνητικοί στο πείραμα του «Μεγάλου Περιπάτου» οι κάτοικοι της Βρετανίας.

Ειδικότερα, στην πρωτοβουλία της κυβέρνησης να επιχειρήσει ένα πείραμα αντίστοιχο με αυτό της Αθήνας, δεσμεύοντας κεντρικούς δρόμους ή λωρίδες αυτών για αποκλειστική χρήση από πεζούς και ποδηλάτες σε πολλές πόλεις της Μ. Βρετανίας, οι αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες των πολιτών ήταν τόσο έντονες που οδήγησαν στην απόσυρση των μέτρων.

Το βρετανικό υπουργείο Μεταφορών είχε ένα φιλόδοξο πλάνο, κατά το οποίο προβλεπόταν η επένδυση £250 εκατομμυρίων για τη δημιουργία «πράσινων» δρόμων στο κέντρο των πόλεων, με σκοπό την ενθάρρυνση των μετακινήσεων με τα πόδια ή με ποδήλατο.

Οι επιπτώσεις

Οι ιθύνοντες μιλούσαν για μια «νέα εποχή για την ποδηλασία και το περπάτημα». Η πραγματικότητα όμως τελικά είναι αρκετά διαφορετική. Στις περισσότερες περιπτώσεις, το μποτιλιάρισμα όχι μόνο δε μειώθηκε αλλά αυξήθηκε, και απλώς μεταφέρθηκε μερικούς δρόμους πιο πέρα.

Επιπλέον, η αλλαγή έβλαψε, αντί να βοηθήσει, τις τοπικές επιχειρήσεις, οπότε τα δημοτικά συμβούλια αναγκάστηκαν να ανακαλέσουν τις σχετικές αποφάσεις και να ξαναδώσουν τους δρόμους στην κυκλοφορία.

Στον περιφερειακό δρόμο του Sheffield (Α61), από μία λωρίδα σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας είχε παραχωρηθεί για χρήση από ποδηλάτες. Πρόσφατα όμως κυκλοφόρησαν στα social media φωτογραφίες και video με ένα περιπολικό που δεν μπορούσε να κινηθεί στο μποτιλιαρισμένο δρόμο, και με έναν οδηγό ασθενοφόρου που μετακινούσε τα τεχνητά εμπόδια για να μπει στον ποδηλατόδρομο και να φτάσει εγκαίρως στον προορισμό του. Επομένως οι δύο λωρίδες θα δοθούν και πάλι στην κανονική κυκλοφορία.

 

Σε άλλες πόλεις, τα μέτρα αποσύρονται πριν καν δοκιμαστούν. Στο Harrow (προάστιο του Λονδίνου), η πρόταση για τέσσερις γειτονιές «ήπιας κυκλοφορίας» απορρίφθηκε πριν την εφαρμογή της.

Ο δημοτικός σύμβουλος Paul Osborn δήλωσε πως «η πρόταση δεν είχε μελετηθεί ιδιαίτερα» και ότι «δεν υπάρχει καμία τέτοια απαίτηση από τους πολίτες. Για την ακρίβεια, πολλοί είναι εναντίον αυτών των μέτρων, οπότε τελικά αποσύρονται, αφού όμως πρώτα έχουν σπαταληθεί χρήματα...».

Στο Brighton & Hove, στα νότια της χώρας, 2.700 κάτοικοι έχουν υπογράψει ψήφισμα για την απομάκρυνση των ποδηλατολωρίδων που ορίστηκαν πρόσφατα. Το ψήφισμα αναφέρει ότι αυτές είναι «χαζές ιδέες» και ότι το πλάνο για τη δημιουργία και άλλων τέτοιων λωρίδων «θα καταστρέψει τις τοπικές επιχειρήσεις και την πόλη, γενικότερα».

Περισσότερα σε Ειδήσεις