Πέμπτη, 1 Οκτωβρίου, 2020
Αρχική ΕΙΔΗΣΕΙΣ Μαγιορκίνης: Σχετικά δύσκολο το άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους

Μαγιορκίνης: Σχετικά δύσκολο το άνοιγμα των σχολείων στην ώρα τους

Μπορεί πριν από μερικές εβδομάδες να εκπεμπόταν το μήνυμα από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας ότι η νέα σχολική χρονιά θα ξεκινήσει στις 7 Σεπτεμβρίου, ωστόσο η αλματώδης άνοδος των κρουσμάτων κορονοϊού που καταγράφεται τις τελευταίες ημέρες με τριψήφιο αριθμό μολύνσεων, δημιουργεί νέο τοπίο.

Με την ανησυχία ότι η διασπορά του κορονοϊού ενδεχομένως να ξεφύγει από κάθε έλεγχο, πληθαίνουν οι φωνές των επιστημόνων που αφήνουν ανοιχτό το ενδεχόμενο να μετατεθεί για αργότερα το πρώτο κουδούνι.

Πάντως, το βράδυ της Πέμπτης, ο ΣΚΑΪ μετέδωσε πως επικοινώνησε με το υπουργείο παιδείας για το ζήτημα και η απάντηση ήταν ότι θα ανοίξουν κανονικά στις 7 Σεπτεμβρίου. Αυτή όμως είναι η καταρχήν απόφαση. Κι αυτό διότι τα δεδομένα θα αξιολογηθούν από τις 15 Αυγούστου και μετά μέχρι τέλος Αυγούστου όταν θα έχουμε τις εισηγήσεις των επιστημόνων. Ωστόσο, σε ερώτηση του ΣΚΑΙ αν είναι υπό εξέταση η ημερομηνία του ανοίγματος των σχολείων η απάντηση του υπουργείου παιδείας ήταν και πάλι ότι θα ανοίξουν στις 7 Σεπτεμβρίου.

Τι λένε οι ειδικοί

Χαρακτηριστικά, μιλώντας στον ΣΚΑΪ ο καθηγητής Υγιεινής και Επιδημιολογίας Γκίκας Μαγιορκίνης χαρακτήρισε «σχετικά δύσκολο» το ενδεχόμενο να ανοίξουν τα σχολεία στην ώρα τους «με ενεργό ένα δεύτερο κύμα» κορονοϊού. «Στο τραπέζι είναι και η εκ περιτροπής διδασκαλία όπως ήταν το Μάιο και η χρήση της μάσκας. Θα εξαρτηθεί από το πόσο ενεργή θα είναι η επιδημία. Και σίγουρα υπάρχουν και δύο ηλικιακά γκρουπ, τα παιδιά κάτω από 10 και τα παιδιά πάνω από 10, όπου έχουν διαφορετικά χαρακτηριστικά».

Ακόμη πιο καυστικός, κρούοντας κώδωνα κινδύνου, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο καθηγητής Γενετικής στο Πανεπιστήμιο της Γενεύης Μανώλης Δερμιτζάκης ανέφερε πως με βάση αυτό που βλέπουν οι λοιμωξιολόγοι να έρχεται, αν δεν δράσουμε όλοι για να ανακοπεί η επιδημία, θα είναι λεπτομέρεια το πότε θα ανοίξουν τα σχολεία. «Θα έχουμε πολύ σοβαρότερα κοινωνικά και οικονομικά θέματα να μας απασχολούν», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Σε κάθε περίπτωση, οριστικές αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες ημέρες, με το υπουργείο Παιδείας να ξεκαθαρίζει ότι οι μαθητές θα μπουν στις τάξεις με βάση τα νεότερα επιδημιολογικά δεδομένα.

Όσον αφορά στα δύο σενάρια για τη λειτουργία των σχολείων εν μέσω πανδημίας, σύμφωνα με την γγ του υπουργείου Παιδείας, σχεδιάζεται στην πρώτη περίπτωση να διεξάγονται μαθήματα με πολύ αυστηρά μέτρα αποστασιοποίησης και υποχρεωτική χρήση μάσκας για όλους.

Μόσιαλος

Το δεύτερο σενάριο παραπέμπει στην κατάσταση που διαμορφώθηκε και πριν από λίγους μήνες, δηλαδή στην εκ περιτροπής λειτουργία.

«Όσο για το αν θα ανοίξουν τα σχολικά κυλικεία, ακολουθούμε τις οδηγίες των ειδικών. Αυτές μας υπέδειξαν να μην ανοίξουν τα κυλικεία. Αυτή τη στιγμή αυτό δεν έχει διευκρινιστεί, όπως και τόσα άλλα πράγματα, γιατί προχωράμε ανάλογα με τα επιδημιολογικά δεδομένα», επεσήμανε η κ. Γκίκα.

Σύμφωνα δε με την εφημερίδα τα «Νέα», κάθε μοντέλο έχει τις δικές του δυσκολίες. Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι το σενάριο που συζητούνταν ήταν το «μάθημα με μάσκα», δηλαδή η ταυτόχρονη παρουσία όλων των παιδιών στις τάξεις τους. Σε αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, προστίθεται πλέον και το μοντέλο του προηγούμενου διαστήματος, δηλαδή η επαναφορά της εκ περιτροπής διδασκαλίας, με «σπάσιμο» των τάξεων και εναλλάξ μαθήματα.

Η καθηγήτρια Πνευμονολογίας Εντατικής Θεραπείας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, Αναστασία Κοτανίδου και μέλος της επιτροπής των ειδικών του υπουργείου Υγείας, μιλώντας στον ΣΚΑΪ, αναφέρθηκε στο άνοιγμα των σχολείων.

Όπως εξήγησε η ίδια η συζήτηση που έχει γίνει στην επιτροπή είναι ναι να ανοίξουν τα σχολεία και εάν χρειαστεί κατόπιν συνεννόησης με το υπουργείο παιδείας να ανοίξουν τα σχολεία με μάσκες. «Αν στο άνοιγμα των σχολείων η κατάσταση είναι όπως σήμερα ενδεχομένως οι μάσκες θα είναι υποχρεωτικές καθημερινά σε όλες τις βαθμίδες και στο δημοτικο» αναφέρει χαρακτηριστικά ενώ διευκρινίζει πως οι μάσκες θα πρέπει να είναι ή υφασμάτινες ή χειρουργικές.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ