Οι φοιτητές των διαδικτυακών πανεπιστημίων

Από την αρχή της πανδημίας τα πανεπιστήμια σταμάτησαν τη διά ζώσης λειτουργία τους και έκτοτε λειτουργούν αποκλειστικά μέσω διαδικτύου

Για πολλούς φοιτητές η νέα πραγματικότητα που κλήθηκε να αντιμετωπίσει η χώρα λόγω της πανδημίας μετατράπηκε σε ρουτίνα, καθώς οι επιτυχόντες των Πανελλαδικών του 2020 έκαναν την πρώτη τους επίσκεψη στο πανεπιστήμιο εισαγωγής τους μέσω… διαδικτύου. Την ίδια στιγμή, παλαιότερων χρόνων φοιτητές βρίσκονται ένα βήμα πριν από το τρίτο, πλέον, διαδικτυακό εξάμηνο μαθημάτων.

Πόσο δύσκολο είναι όμως σε κάποιους τομείς σπουδών, όπου τα εργαστήρια κρίνονται απαραίτητα αλλά και αναγκαία, να πραγματοποιηθεί το μάθημα μέσω διαδικτύου; Ακόμη, κατά πόσο εξασφαλίζεται η ίδια ποιότητα στα μαθήματα;

Η περίπτωση των φοιτητών της Αρχιτεκτονικής

Αναμφίβολα, η διά ζώσης εκπαίδευση δεν μπορεί να αντικατασταθεί από κανενός είδους ψηφιακό μέσο. Η εμπειρία που έχει ο φοιτητής από την άμεση επαφή με το ακαδημαϊκό περιβάλλον είναι μοναδική.

Ο Πέτρος, φοιτητής του τμήματος της Αρχιτεκτονικής στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και μόνιμος κάτοικος Αθήνας, μοιράστηκε στο kedenews.gr τη δική του εμπειρία από τα διαδικτυακά μαθήματα αλλά και τη διαδικτυακή εξεταστική.

«Με τα μαθήματα της Αρχιτεκτονικής να είναι ιδιαίτερα απαιτητικά, θεωρώ πως δεν υπάρχουν δυσκολίες μόνο από την πλευρά των μαθητών, αλλά και των καθηγητών, καθώς δεν υπάρχουν συγκεκριμένες οδηγίες για τον τρόπο διεκπεραίωσης ενός εργαστηριακού μαθήματος. Εξαιτίας της απόστασης που υπάρχει, τα μαθήματα είναι αρκετά απρόσωπα και η συνεργασία για την υλοποίηση κάποιας εργασίας δύσκολη».

Μια αδιάβαστη… εξεταστική

Η απόσταση μεταξύ φοιτητή και καθηγητή δημιουργεί προβλήματα και στον έλεγχο της «αντιγραφής» στην εξεταστική. Όπως δηλώνει και ο Πέτρος, «ο μόνος τρόπος να ελέγξει κανείς τον φοιτητή κατά τη διάρκεια της εξέτασης είναι ανοίγοντας την κάμερά του μέσω κλήσης. Ξέρω αρκετούς που, εκμεταλλευόμενοι την κατάσταση και το γεγονός ότι δεν μπορούν να ελεγχθούν άμεσα, έχουν ανοιχτές και τις σημειώσεις τους από τις διαλέξεις. Έτσι, καταλήγουν να περνάνε μαθήματα φοιτητές που ενδεχομένως δεν τα παρακολούθησαν ποτέ και ούτε τα κατάλαβαν.

Την ίδια στιγμή, οι ερωτήσεις μπορεί να είναι μόνο πολλαπλής επιλογής, με αποτέλεσμα να περνιούνται και μαθήματα στην τύχη».

Περισσότερα σε Ειδήσεις