Με αργά βήματα οι δήμοι προχωρούν στην εγκατάσταση φορτιστών για τα ηλεκτρικά οχήματα

Την ώρα που ένας στους δύο Έλληνες δηλώνουν ότι σκέφτονται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή τους αγορά, αργεί η τοποθέτηση φορτιστών σε δημόσια σημεία. Βέβαια, τα πρώτα δειλά βήματα γίνονται.

Της Μαρίας Θαλασσινού

Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι προ ημερών ο Δήμος Αλεξανδρούπολης για την εκπόνηση Σχεδίου Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων (ΣΦΗΟ) και την προώθηση της ηλεκτροκίνησης.

Πρόκειται για ένα εγχείρημα στο οποίο θα κληθούν όλοι οι δήμοι της χώρας να ανταποκριθούν καθώς η αγορά αυτοκινήτου αλλάζει και μαζί με αυτό πρέπει επιτευχθεί και ο στόχος για μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Ήδη το καταναλωτικό κοινό και στην χώρα μας βλέπει θετικά τη χρήση ηλεκτροκινούμενων οχημάτων. Τελευταία έρευνα κοινής γνώμης της Focus Bari δείχνει πως ένας στους δύο Έλληνες σκέφτονται ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για την επόμενή τους αγορά. «Σχεδόν όλοι οι Έλληνες βρίσκουν τουλάχιστον ένα πλεονέκτημα, αλλά και τουλάχιστον ένα μειονέκτημα στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ενώ μόνο ο ένας στους τέσσερις γνωρίζει αρκετά σχετικά με τα οικονομικά κίνητρα που δίνει το Κράτος για την αγορά και συντήρησή τους», αναφέρεται στην έρευνα.

Βέβαια, η βασική επιφύλαξη για μια τέτοια αγορά είναι εξαιρετικά περιορισμένα τα σημεία φόρτισης. Επίσης, η ανησυχία του καταναλωτικού κοινού έγκειται τόσο στην της μπαταρίας, όσο και στα υψηλά κόστη αγοράς και φόρτισης, καθώς και στην περιορισμένη γκάμα μαρκών και μοντέλων που υπάρχουν στην αγορά.

Πάντως, η Αλεξάνδρα Σδούκου Γενική Γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου, μιλώντας εχθές στη διαδικτυακή εκδήλωση «Ηλεκτροκίνηση: τεχνολογικές εξελίξεις και προοπτικές ελληνογερμανικής συνεργασίας», τόνισε ότι είναι στις προτεραιότητες της ηγεσίας του υπουργείου Περιβάλλοντος η προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην χώρα μας.

«Χάρη στο πλαίσιο για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης που έχουμε θεσπίσει, η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται σήμερα στις 8 χώρες της Ε.Ε. που παρέχουν ένα ολιστικό πλέγμα κινήτρων, άμεσων και έμμεσων, με στόχο την αντικατάσταση των παλαιών, γηρασμένων και ρυπογόνων οχημάτων», τόνισε η Αλ. Σδούκου. «Αποτέλεσμα αυτής της πολιτικής ήταν να δούμε μια θεαματική αύξηση στις ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων το 2020, με αποκορύφωμα τον Δεκέμβριο που το ποσοστό έφτασε στο 10%», πρόσθεσε.

Η Αλ. Σδούκου τόνισε την αποφασιστικότητα της χώρας μας να ακολουθήσει τις καλές πρακτικές και το παράδειγμα των πρωτοπόρων της Ευρώπης, διερευνώντας και τις προοπτικές ανάπτυξης συνεργασιών. Εξάλλου, μεταξύ των πρωτοπόρων χωρών είναι η Γερμανία. Ειδικότερα, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη Γερμανία πλησίασαν τις 400.000 το 2020 έναντι των 110.000 του 2019, ενώ οι δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές ξεπερνούν σήμερα τους 40.000, εκ των οποίων οι 9.000 είναι γρήγοροι φορτιστές.

Περισσότερα σε Ειδήσεις