Β' ξένη γλώσσα: Οι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν εμπόδια στην επιλογή της στα Δημοτικά

Σχετική ανακοίνωση έχει κυκλοφορήσει ο Σύλλογος Δασκάλων Αμαρουσίου με την οποία αναφέρεται σε νέα εγκύκλιο (Αρ. Πρωτ. Φ52/55240/Δ1/18-05-2021) με την οποία καθορίζεται για το νέο έτος η δήλωση προτίμησης Β΄ ξένης γλώσσας στα Δημοτικά σχολεία.

Ο Σύλλογος Δασκάλων αναφέρει για τη νέα εγκύκλιο: «Με βάση αυτή:

  • Η πλειοψηφία των μαθητών σε επίπεδο τμήματος καθορίζει τη γλώσσα που θα διδαχθεί ολόκληρο το τμήμα (ως τώρα δινόταν η δυνατότητα μεικτών παράλληλων τμημάτων και για τις δύο γλώσσες γερμανικά – γαλλικά).
  • Καταργείται ο ελάχιστος αριθμός 12 μαθητών/-τριών, για το σχηματισμό τμήματος Β΄ Ξένης Γλώσσας.
  • Σε περίπτωση ισοψηφίας στις προτιμήσεις των μαθητών/-τριών, η γλώσσα που θα διδαχθούν θα είναι αυτή, για την οποία θα υπάρχουν διαθέσιμες διδακτικές ώρες σε επίπεδο Διεύθυνσης Π.Ε.!

Αυτή η εξέλιξη επιβεβαιώνει την αύξηση του ορίου μαθητών, που αποφασίστηκε με το "πολυνομοσχέδιο Κεραμέως"!».

Στη συνέχεια προστίθεται ότι αυτό έχει αποτέλεσμα:

  • Να περιορίζεται ακόμα περισσότερο το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή Β΄ Ξένης Γλώσσας.
  • Θα πεταχτούν εκτός εκπαίδευσης εκατοντάδες εκπαιδευτικοί, που εργάζονται επί 15 και πλέον έτη ως αναπληρωτές, καθώς τα σχολεία, αλλά και ολόκληρες περιοχές θα «γαλλοποιηθούν» ή «γερμανοποιηθούν» με βάση τις οργανικές θέσεις της κάθε περιοχής.

Η εγκύκλιος αναφέρει, επίσης, ότι εάν μέχρι την 1η Οκτώβρη δεν έχει καλυφτεί η θέση του εκπαιδευτικού της ξένης γλώσσας που επιλέχτηκε, τότε οι μαθητές/-τριες θα διδάσκονται πάλι τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός στην περιοχή. Ξεχνά, άραγε, το ΥΠΑΙΘ, ότι με δική του ευθύνη, ο διορισμός αναπληρωτών εκπαιδευτικών γίνεται σε «φάσεις», που φτάνουν μέχρι το Μάρτη;

  • Η υποχρεωτική εκμάθηση διαφορετικής Β΄ Ξένης Γλώσσας, ακόμη και όταν το σύνολο των μαθητών έχει διαφορετική επιλογή με τη δικαιολογία των διαθέσιμων εκπαιδευτικών, αποτελεί απόδειξη ότι και αυτή η ρύθμιση, δεν έχει σκοπό να εξυπηρετήσει τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, αλλά αντίθετα τις πετσοκόβει ακόμα περισσότερο προκειμένου να τις «χωρέσει» στα δεδομένα των περικοπών σε προσωπικό και δαπάνες για την Παιδεία.
  • Οι αγώνες μας, έχουν δείξει ποια είναι η μόνη λύση. Όλοι μαζί οι συνάδελφοι, σε κοινό αγώνα με τους γονείς και τους μαθητές μας για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων των μαθητών και μαθητριών στη γνώση. Με τη δράση μας μέσα στα σωματεία να διεκδικήσουμε την άμεση απόσυρση της εγκυκλίου».

Τα αιτήματα των εκπαιδευτικών

  • «Άμεση απόσυρση της εγκυκλίου.
  • Μόνιμη και σταθερή δουλειά. Μαζικούς – μόνιμους διορισμούς εκπαιδευτικών άμεσα, πριν την έναρξη της επόμενης σχολικής χρονιάς.
  • Διορισμός/Μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών, που δουλεύουν τα τελευταία χρόνια στα σχολεία αποκλειστικά με βάση το πτυχίο και την προϋπηρεσία. Μόνο έτσι μπορεί να καταπολεμηθεί στην πράξη η «ασυνέχεια» όχι μόνο στη διδασκαλία της Β΄ Ξένης Γλώσσας αλλά και συνολικά στη λειτουργία των σχολείων.
  • Εκπόνηση συγκεκριμένου σχεδίου για αποκτήσει συνέχεια η διδασκαλία της Β΄Ξένης Γλώσσας από τάξη σε τάξη αλλά και από βαθμίδα σε βαθμίδα με στόχο την απόκτηση πτυχίου γλωσσομάθειας για όλες τις ξένες γλώσσες με την ολοκλήρωση των σπουδών στο σχολείο. Η πιστοποίηση αυτών των γνώσεων να πάψει να είναι ακριβοπληρωμένο εμπόρευμα που δίνεται από ιδιωτικούς φορείς.
  • Όχι στην απαξίωση μαθημάτων και αντικειμένων.
  • Να μην αποκλείεται κανένας μαθητής από την ξένη γλώσσα, που επιθυμεί.
  • Οργανικές θέσεις για όλους τους εκπαιδευτικούς και όλες τις υπάρχουσες στην πρωτοβάθμια ειδικότητες με βάση τις πραγματικές ανάγκες, όπως σήμερα εκφράζονται με τα χιλιάδες κενά αναπληρωτών.
  • Καμία απόλυση εκπαιδευτικού. Πρόσληψη των αναπληρωτών σε μία φάση πριν από την έναρξη των σχολείων. 12μηνες συμβάσεις για όλους τους αναπληρωτές. Κατάργηση των τρίμηνων συμβάσεων, της πρόσληψης ωρομίσθιων από τις διευθύνσεις και του θεσμού των Α.Μ.Ω.
  • Εξίσωση δικαιωμάτων αναπληρωτών με βάση αυτά των μονίμων».

Περισσότερα σε Εκπαίδευση