Ανανέωση διπλώματος με μερικά «κλικ»!

Στην ψηφιακή εποχή επιχειρεί η κυβέρνηση να εντάξει το σύστημα έκδοσης διπλωμάτων οδήγησης.

Στόχος είναι να περιοριστούν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες που οδηγούν σε σημαντικές καθυστερήσεις, και να παταχθεί τη διαφθορά, περιορίζοντας ακόμα περισσότερο τις συναλλαγές των πολιτών με τον κρατικό μηχανισμό.

Στις αρχές του Οκτωβρίου αναμένεται να τεθεί σε πιλοτική λειτουργία η νέα ψηφιακή πλατφόρμα για την αναθεώρηση των αδειών οδήγησης στις περιπτώσεις  απώλειας, φθοράς, κλοπής ή όταν αυτό χρήζει αναθεώρησης για ιατρικούς λόγους.

Έτσι από τον επόμενο μήνα θα μπορούν οι πολίτες ψηφιακά και χωρίς τη φυσική τους παρουσία στις κατά τόπους Διευθύνσεις Μεταφορών των Περιφερειών της χώρας, να προχωρούν στην αναθεώρηση διπλωμάτων οδήγησης για ιατρικούς λόγους, για λόγους απώλειας, φθοράς ή κλοπής. Ο πολίτης θα μπορεί από τον υπολογιστή του να υποβάλει και να ολοκληρώσει την όλη διαδικασία αναθεώρησης της άδειας οδήγησης εντελώς ψηφιακά, με λίγα «κλικ».

Παράλληλα, την ίδια περίοδο αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία και η πλατφόρμα για την υποβολή με ηλεκτρονικά μέσα του συνόλου των απαιτούμενων δικαιολογητικών για τη μεταβίβαση οχημάτων, όπως αιτήσεις, εξουσιοδοτήσεις και παράβολα, καθώς και την αυτεπάγγελτη αναζήτηση, χωρίς εμπλοκή του πολίτη, των δικαιολογητικών που υπάρχουν ήδη στη διάθεση του Δημοσίου όπως π.χ. η βεβαίωση επιτυχούς ελέγχου ΚΤΕΟ.

Αλλαγές σε θεωρητικές και πρακτικές εξετάσεις

Στο μεταξύ, αλλαγές στη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας οδήγησης των υποψήφιων οδηγών όλων των κατηγοριών αδειών οδήγησης φέρνει σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών.

Η συγκεκριμένη νομοθετική πρωτοβουλία αποτελεί κεντρικό άξονα της μεταρρυθμιστικής πολιτικής του υπουργείου Υποδομών στον τομέα των μεταφορών, καθώς έρχεται να επανεξετάσει τη διαδικασία θεωρητικής εξέτασης και πρακτικής δοκιμασίας, όπως επεσήμανε ο υφυπουργός Μεταφορών Γ. Κεφαλογιάννης.

Με δεδομένο το φιάσκο του πρόσφατου νόμου, ο οποίος ψηφίστηκε από την προηγούμενη κυβέρνηση αλλά δεν κατέστη εφικτό να εφαρμοστεί και στη συνέχεια καταργήθηκε, το υπουργείο Υποδομών σχεδιάζει αυτή τη στιγμή ένα σύστημα ελέγχου και εποπτείας του συνόλου των διαδικασιών των εξετάσεων, το οποίο να είναι πρακτικά βιώσιμο.

Έμφαση δίδεται στην αξιολόγηση με βάση αντικειμενικά κριτήρια του έργου των εξεταστών, το οποίο έχει αποτελέσει πολλάκις πεδίο καταγγελιών διαφθοράς.

Πολίτες με ειδικές ανάγκες

Ιδιαίτερη μέριμνα θα δοθεί στην εξεταστική διαδικασία των πολιτών με ειδικές ανάγκες, όσων δεν έχουν ολοκληρώσει την υποχρεωτική εκπαίδευση και όσων έχουν μαθησιακές δυσκολίες.

Με παρέμβαση μάλιστα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών πρόκειται άμεσα να υπάρξει μέριμνα τόσο για κωφάλαλους όσο και για άτομα με δυσλεξία, ως προς τα εγχειρίδια που διδάσκονται αλλά και τον τρόπο της θεωρητικής εξέτασης.

Ειδικότερα, εισάγονται η δυνατότητα έκδοσης νέων επικαιροποιημένων εκπαιδευτικών εγχειριδίων και νέες μέθοδοι εξέτασης, τόσο για τις παραπάνω κατηγορίες όσο και για τον γενικό πληθυσμό.

 

Σημειώνεται ότι το υπουργείο Υποδομών καθιέρωσε τον περασμένο Φεβρουάριο την προσωρινή άδεια οδήγησης μειώνοντας σημαντικά τον χρόνο έκδοσης της άδειας από τις 60 ημέρες κατά μέσον όρο στις δύο.

Στο ίδιο πλαίσιο προγραμματίζονται ο επανασχεδιασμός και η χρήση ηλεκτρονικών μέσων για τη διαδικασία βεβαίωσης και είσπραξης των παραβάσεων του ΚΟΚ με στόχο την αποτροπή της παραβατικότητας και τη βεβαίωση της καταβολής των καταλογισθέντων προστίμων.

Περισσότερα σε Ειδήσεις