Αμαλία Μεγαπάνου: Ο Καραμανλής δεν ήταν ο άντρας… της ζωής της

Έφυγε από τη ζωή η Αμαλία Μεγαπάνου σε ηλικία 91 ετών, πρώην σύζυγος του Κωνσταντίνου Καραμανλή. Η συγγραφέας, Αμαλία Μεγαπάνου, που είχε γεννηθεί στην Αθήνα το 1929, ήταν κόρη του Αναστασίου Κανελλόπουλου, αδερφού του πολιτικού και φιλοσόφου Παναγιώτη Κανελλόπουλου. 

Το 1951 παντρεύτηκε τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον οποίο ακολούθησε στην εξορία του στο Παρίσι τη δεκαετία του 1960. Η σχέση τους κράτησε μέχρι το 1972, όταν αποφάσισε να πάρει διαζύγιο.

Ποιος ήταν ο άντρας που στιγμάτισε τη ζωή της

Η ίδια ξαναπαντρεύτηκε το 1973 τον Επαμεινώνδα Μεγαπάνο στις 17 Μαΐου 1973, του οποίου το όνομα και χρησιμοποίησε στη συγγραφική της καριέρα.

Γεννημένος το 1930, ο Ε. Μεγαπάνος σπούδασε ιατρική στη Γενεύη και αργότερα έκανε την ειδικότητά του στο μαιευτήριο «Αλεξάνδρα». Υπηρέτησε πιστά σε όλη του τη ζωή την επιστήμη του, υποστήριξε με θέρμη νέες ιδέες και νέους ιατρούς, ενώ αποτελεί ένα από τα ιδρυτικά μέλη του μαιευτηρίου «Λητώ», στο οποίο διετέλεσε πρόεδρος έως το 2007.
Εκτός από το υψηλό επίπεδο γνώσεών του στην ιατρική, ξεχώριζε και για το διορατικό του πνεύμα. Όσοι είχαν την τύχη να τον συναναστραφούν, γνώρισαν το χάρισμα του λόγου του με τις γλαφυρές περιγραφές και το αστείρευτο χιούμορ.
Ήταν ο δεύτερος γάμος και για τους δυο, ενώ για εκείνον θα ακολουθούσε, ένας τρίτος με την νομικό Χριστίνα Σούρλα. Είχε προηγηθεί ο γάμος με την εξαίσια Λουΐζα Κονταράτου – Ζαούση των εκδόσεων Ωκεανίδα, όπου απέκτησε τους δύο γιους του, Αλέξανδρο και Νίκο.
Η σχέση της Αμαλίας Μεγαπάνου με τα βιβλία
Η Αμαλία Μεγαπάνου έγραφε βιβλία. Πρώτα για τα ελληνικά κεντήματα, τεράστια αγάπη της και ενδεικτικό θέμα της προσοχής της στην εξαιρετική λεπτομέρεια και την τέχνη της δημιουργίας και της παραδοχής από χέρια «άριστα».
Έγραφε παραμύθια για παιδιά, που τα λάτρευε και επικοινωνούσε μαζί τους με έναν τρόπο, αξιοζήλευτο και χαρισματικό. Έγραφε και θέματα αιφνιδιαστικά για την εποχή, αποκαλύπτοντας μια ευρύτητα πνεύματος και έναν άνθρωπο έξω από κουτάκια και συσκευασίες, όπως το «Διάλογος με την Άννα», μια συνέντευξη χωρίς τη φόρμα και το κλισέ το δημοσιογραφικό με μια πόρνη.

 

Πηγή: mononews.gr, reamaternity.gr