Στο ενδεχόμενο μετακινήσεων το Πάσχα εκτός κλεινόν άστυ με αρνητικό τεστ, αναφέρθηκε ο καθηγητής επιδημιολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και μέλος της Επιτροπής Λοιμωξιολόγων, Χρήστος Χατζηχριστοδούλου.
«Αν τα πράγματα πάνε καλά και έχουμε αποκλιμάκωση, δηλαδή με την προϋπόθεση ότι θα έχει ελεγχθεί σε κάποιο βαθμό το τρίτο κύμα, θα μπορούσε με έλεγχο – τεστ να γίνονται μετακινήσεις το Πάσχα» σημείωσε μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο καθηγητής. Επίσης αποκάλυψε πως για τις ακτοπλοϊκές μετακινήσεις η επιτροπή θέλει να θέσει το self test πριν το ταξίδι με το πλοίο.
Σχετικά με το τι άλλαξε και αποφασίστηκε το μπλόκο στο λιανεμπόριο σε Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη δήλωσε πως είναι δυναμική η εξέλιξη του φαινομένου και το παρακολουθούν στενά ενώ δεν λήφθηκε με ελαφρά καρδία η απόφαση αλλά έγινε μελέτη των νέων δεδομένων των νοσηλειών που ανησύχησαν την επιτροπή.
Ο κ. Χατζηχριστοδούλου τόνισε πως όλοι οι ιδιοκτήτες πρέπει να προβαίνουν σε έλεγχο όλων των εργαζομένων.
Επεσήμανε ότι τα ανοίγματα γίνονται εφόσον τα επιδημιολογικά δεδομένα πηγαίνουν καλά και με μεσοδιάστημα τουλάχιστον 7 ημερών. Επίσης, ανέφερε πως αν θεωρηθεί ότι η κορύφωση έγινε την προηγούμενη βδομάδα χρειαζόμαστε περίπου 4 βδομάδες αποκλιμάκωσης. «Άρα θα φτάσουμε το Πάσχα» όπως είπε χαρακτηριστικά.
Για τις εικόνες συνωστισμούΑναφερόμενος στις εικόνες συνωστισμού που παρατηρήθηκαν xθες τόνισε πως αυτό που έχει σημασία να ειπωθεί είναι πως ο ιός μεταδίδεται λιγότερο στους εξωτερικούς χώρους αλλά εξακολουθεί να μεταδίδεται επομένως και πως πρέπει να εξακολουθούμε να τηρούμε τις αποστάσεις και την μάσκα.
Μεταξύ άλλων υπογράμμισε πως η κυβέρνηση έλαβε υπόψη της την κούραση του κόσμου και πήρε αυτά τα μέτρα. «Τα μέτρα δεν τηρούνταν έτσι και αλλιώς. Δεν υπήρχε και μεγάλη επιτήρηση για τις διαδημοτικές μετακινήσεις. Γι αυτό τον λόγο πήρε αυτή την απόφαση η κυβέρνηση. Θεωρώ ότι είναι μια βαλβίδα εκτόνωσης χρειάζεται και αυτό. Πρέπει όμως να μην το παρακάνουμε γενικώς και να καταλάβουμε ότι μεταδίδεται εξίσου καλά και σε εξωτερικούς χώρους».
Σχετικά με το τι άλλαξε και αποφασίστηκε το μπλόκο στο λιανεμπόριο στην Θεσσαλονίκη, Αχαΐα και Κοζάνη δήλωσε πως είναι δυναμική η εξέλιξη του φαινομένου και το παρακολουθούν στενά ενώ δεν λήφθηκε με ελαφρά καρδία η απόφαση αλλά έγινε μελέτη των νέων δεδομένων των νοσηλειών που ανησύχησαν την επιτροπή.
Το νέο ΦΕΚΤο ΦΕΚ που δημοσιεύτηκε αναφέρει για τη μετακίνηση εκτός νομού.
Υπερτοπικές μετακινήσεις
Απαγορεύεται η μετακίνηση, με οποιοδήποτε μέσο, εκτός των ορίων της οικείας Περιφερειακής Ενότητας, ή ειδικώς α) στην περίπτωση της Αττικής, εκτός των ορίων
της Περιφέρειας και β) στην περίπτωση των υπολοίπων περιοχών που εντάσσονται στο επίπεδο πολύ αυξημένου κινδύνου, εκτός των ορίου του Δήμου, εξαιρουμένων
των περιπτώσεων μετακίνησης, με οποιονδήποτε τρόπο:
α) από και προς την εργασία,
β) για λόγους υγείας,
γ) προς τον σκοπό εφάπαξ μετάβασης στον τόπο της μόνιμης κατοικίας
, δ) για μετάβαση σε τελετή (π.χ. κηδεία) υπό τους όρους που προβλέπει ο νόμος ή μετάβαση διαζευγμένων γονέων ή γονέων που τελούν σε διάσταση που είναι αναγκαία για τη διασφάλιση της επικοινωνίας γονέων και τέκνων, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,
ε) για εφάπαξ μετάβαση φοιτητή/φοιτήτριας ή σπουδαστή/σπουδάστριας από τον τόπο μόνιμης κατοικίας στην
περιφερειακή ενότητα όπου εδρεύει το Τμήμα/η Σχολή Επιστημών Υγείας Α.Ε.Ι., η Σχολή Αξιωματικών ή η Σχολή Αστυφυλάκων της Ελληνικής Αστυνομίας ή η Σχολή Δοκίμων Σημαιοφόρων ή η Σχολή Δοκίμων Λιμενοφυλάκων του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής για λόγους σπουδών, σύμφωνα με την περ.
(ιστ) της παρ. 2 του άρθρου 3 ή για εφάπαξ μετάβαση μαθητή/μαθήτριας, εξεταζόμενου/εξεταζόμενης από τον τόπο μόνιμης κατοικίας στην περιφερειακή ενότητα που εδρεύει ο φορέας/εξεταστικό κέντρο για λόγους διεξαγωγής εξετάσεων, σύμφωνα με την περ.
(β) της παρ. 2 του άρθρου 3, στ) για μια μετακίνηση με επιστροφή φοιτητή/ φοιτήτριας, με τη συνοδεία ενός ακόμη προσώπου, από τον τόπο μόνιμης κατοικίας στην περιφερειακή ενότητα όπου εδρεύει το Τμήμα/η Σχολή όπου ο/η φοιτητής/τρια φοιτά και μισθώνει το ακίνητο προς τον σκοπό μεταφοράς οικοσκευής μετά από λύση της σύμβασης μίσθωσης της φοιτητικής οικίας, εντός εβδομήντα δύο (72) ωρών από την έναρξη μετακίνησης προς τον εν λόγω σκοπό.
Η περ. (ιε) της παρ. 2 του άρθρου 3 εφαρμόζεται αναλόγως. Για την πιστοποίηση των λόγων κατ’ εξαίρεση μετακίνησης εφαρμόζονται οι παρ. 3 και 5 του άρθρου 3.
Θαλάσσιες συνδέσεις εντός της χώρας
1. Απαγορεύεται η κυκλοφορία κάθε τύπου πλοίου και σκάφους και της λειτουργίας πορθμείων για τη μεταφορά επιβατών δια θαλάσσης, συμπεριλαμβανομένων των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής και επαγγελματικών τουριστικών πλοίων, λαντζών και θαλασσίων ταξί από την ηπειρωτική Ελλάδα προς τα νησιά και αντιστρόφως, καθώς και μεταξύ των νησιών της χώρας. Από την εφαρμογή του προηγούμενου εδαφίου εξαιρείται η κυκλοφορία πλοίων και σκαφών προς τον σκοπό μεταφοράς επιβατών δια θαλάσσης για τους λόγους των περ. α), γ), στ), ζ), ι), ια), ιε) και ιζ) της παρ. 2 του άρθρου 3.
Ειδικώς η μετακίνηση από τα μικρά νησιά προς τα μεγαλύτερα νησιά, καθώς και των κατοίκων του Δήμου Τροιζηνίας Μεθάνων προς τη νήσο Πόρο, επιτρέπεται και για τους λόγους των περ. δ) και ε) της παρ. 2 του άρθρου 3.
2. Απαγορεύεται εντός της ελληνικής Επικράτειας ο απόπλους και ο κατάπλους κάθε τύπου ερασιτεχνικού σκάφους, των ιδιωτικών πλοίων αναψυχής και των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων, ανεξαρτήτως σημαίας. Τα εν λόγω πλοία και σκάφη δύνανται να μετακινούνται στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) έκτακτης ανάγκης και ανωτέρας βίας που αφορούν σε μηχανική βλάβη, ζημία, ακυβερνησία και λοιπές συναφείς, απολύτως αναγκαίες, περιπτώσεις που συναρτώνται με την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος,
β) μεθορμίσεων και δοκιμαστικών πλόων, σύμφωνα με τις εκάστοτε κείμενες διατάξεις και τις διαταγές των οικείων Λιμενικών Αρχών,
γ) εφοδιασμού των πλοίων και σκαφών με καύσιμα, νερό και εφόδια,
δ) καταπόπλων σε/από ναυπηγεία προς επισκευή και εκτέλεση λοιπών συναφών εργασιών. Μετά την περάτωση των ανωτέρω εργασιών, επιτρέπεται απόπλους για μεμονωμένο πλου κενό επιβατών, είτε στον λιμένα ελλιμενισμού του πλοίου, είτε σε έτερο λιμένα επιθυμίας του Πλοιάρχου αυτού,
ε) εξυπηρέτησης αποκλειστικά σκοπών που σχετίζονται με την ασφάλεια κρίσιμων ενεργειακών υποδομών της χώρας. Η παρούσα περίπτωση αφορά αποκλειστικά
στα επαγγελματικά πλοία αναψυχής του ν. 4256/2014 (Α’ 92),
στ) εφόσον χρησιμοποιούνται για προπονητικούς σκοπούς στα αθλήματα, για τα οποία επιτρέπεται η προπόνηση, σύμφωνα με το σημείο 20 (Αθλητισμός) του πίνακα
της παρ. 1Β του άρθρου 1,
ζ) διενέργειας ερασιτεχνικής αλιείας με τη χρήση σκαφών μήκους έως οκτώ (8) μέτρων σύμφωνα με την περ. θ) της παρ. 2 του άρθρου 3.