Οι εκπαιδευτές οδήγησης αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα λόγω της πανδημίας με αποτέλεσμα πολλοί να στραφούν και σε άλλα επαγγέλματα για να επιβιώσουν
Της Λυδίας Μπέντρος
Σοβαρά είναι τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτές οδήγησης σε όλη
την Ελλάδα εξαιτίας της πανδημίας, δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα επιβίωσης και αναγκάζοντας πολλούς να στραφούν σε άλλα επαγγέλματα, ώστε να εξασφαλίσουν τα προς το ζειν για την οικογένεια τους.
Ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης Ηλιάδης Διαμαντής, μίλησε στο kedenews.gr και δήλωσε πως: «Έχουμε σοβαρό πρόβλημα επιβίωσης και προσπαθούμε να πιέσουμε για να πραγματοποιηθούν παρεμβάσεις όσον αφορά δύο βασικά μας ζητήματα. Το ένα αφορά τα οικονομικά προβλήματα που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι παράγοντες του κλάδου και το άλλο είναι το καθολικό lockdown με κρατική εντολή».
Όπως εξηγεί ο κ. Ηλιάδης «Την 4 η επιστρεπτέα την πήρε σχεδόν το 60-70% του κλάδου. Την 5 η και την 6 η επιστρεπτέα δεν την πήρε σχεδόν το 70% του κλάδου».
Ο ίδιος συμπληρώνει πως «αυτό οφείλεται σε μια ιδιομορφία του επαγγέλματος που προέκυψε το 2018-2019 καθώς βρισκόμαστε σε απραγία λόγω της νομοθεσίας (πρόβλεψη για την εγκατάσταση καμερών και μικροφώνων στα οχήματα εξέτασης προκειμένου να καταπολεμηθεί το χρόνιο φαινόμενο «λαδώματος» των εξεταστών). Και μέσα σε αυτά τα 2,5 μισή χρόνια έχουμε καταφέρει να δουλέψουμε μόνο 6 μήνες. Τους υπόλοιπους μήνες είμαστε κλειστά.
Το ζήτημα ξεκίνησε από την αποχή των εξεταστών από έργο τους και κατόπιν τον
Μάρτιο του 2019 με την αποχή μας, καθώς ήταν ανεφάρμοστος ο νόμος των κρατικών εξετάσεων. Και αυτό γιατί δεν ήταν ότι δεν θέλαμε να εργαστούμε αλλά επειδή δεν μπορούσαμε λόγω των προβλημάτων της νομοθεσίας».
Αναγκαία η οικονομική ενίσχυση του κλάδου«Η οικονομική ενίσχυση του κλάδου είναι αναγκαία» δηλώνει ο κ. Διαμαντής καθώς «δεν έχουμε πάρει καμία άλλη επιδότηση, κανένα άλλο βοήθημα και επειδή η 5η και 6η επιστρεπτέα είχαν άμεση σχέση με τον τζίρο του 2019. Ο τζίρος εκείνη την χρονιά ήταν 1.500-2.000 ευρώ το μήνα. Έτσι, το 2020 τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο ο τζίρος ήταν γύρω στα 2.00-2.500 ευρώ που στην προκειμένη περίπτωση το καθαρό κέρδος σε ένα τέτοιο ποσό είναι 400-500 ευρώ. Παρ’ όλα αυτά δεν πήραμε κανένα βοήθημα και το κέρδος των δύο μηνών, δηλαδή τα 1.000 ευρώ δεν μπορεί να καλύψει τις ανάγκες των 5 μηνών που είμαστε άνεργοι.
Από τους 5 μήνες μόνο τον Ιανουαρίου, Φεβρουάριο και Μάρτιο έχουμε ολική απαλλαγή από τα ενοίκια, τα άλλα τα πληρώνουμε κανονικά τον ΕΦΚΑ, τα τέλη κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, τις ασφάλειες και φυσικά υπάρχει και η διαβίωση του κάθε ανθρώπου και της οικογένειας του. Ζητάμε κάποιο έξτρα επίδομα για τον συγκεκριμένο κλάδο, ο οποίος έχει αυτή την ιδιομορφία».
Όχι στο lockdown των σχολών οδήγησηςΤο δεύτερο ζήτημα που μας επισήμανε ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Εκπαιδευτών Οδήγησης αφορά το κλείσιμο των σχολών οδήγησης με κρατική εντολή.
Μάλιστα, όπως δηλώνει ο ίδιος «είμαστε με κρατική εντολή κλειστά από τις 13 Μαρτίου του 2020, ούτε υπάρχει κάποια νομοθεσία που να προβλέπει για τα εκπαιδευτικά αυτοκίνητα οδήγησης κάτι ανάλογο με τον αριθμό των επιβατών στα ταξί, την στιγμή που κατά την διάρκεια των εξετάσεων συνολικά θα είναι στο αυτοκίνητο 3 άτομα ενώ η διαδικασία μπορεί να είναι απόλυτα ελεγχόμενη σε ότι αφορά την ιχνηλάτηση από τον ΕΟΔΥ εάν βρεθεί κρούσμα».
Παράλληλα, «άδικη» χαρακτηρίζει την κατάσταση καθώς θα έπρεπε να υπάρχει κάποια πρόβλεψη ανοίγματος όπως συμβαίνει με το λιανεμπόριο και τις υπόλοιπες δραστηριότητες της χώρας.
«Πάρα πολλοί συνάδερφοι επειδή αυτό που ξέρουνε να κάνουν είναι η οδήγηση, έχουν ασχοληθεί το τελευταίο καιρό με εργασίες delivery, οδηγοί σε φορτηγά αλλάζοντας εντελώς το επάγγελμα και προσπαθούν, για την επιβίωση τουλάχιστον της οικογένειας τους να κάνουν κάποια άλλη δουλειά», καταλήγει ο κ. Διαμαντής.
Στο μεταξύ τα έξοδα «τρέχουν» ενώ οι υποχρεώσεις τους απλώς μετατίθενται για το μέλλον, ενώ είναι άγνωστο πως θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν οικονομικά.