«Στο τραπέζι» νέα σενάρια για την επέκταση σταθμών σε Μετρό και ΗΣΑΠ
Υπό μελέτη βρίσκεται ένα επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 11 δισ. ευρώ με σκοπό την επέκταση των σταθμών και των γραμμών του Μετρό, ενώ μελετάται και η ανάπτυξη του ηλεκτρικού σιδηροδρόμου με έργα ύψους 900 εκ. ευρώ.
Σε πρόσφατη συνέντευξη του ο Πρόεδρος του ΣΤΑΣΥ, Χάρης Δαμάσκος, δήλωσε πως το υπουργείο προχωρά όλα τα σχέδια επέκτασης, ωστόσο είναι μια χρονοβόρα διαδικασία καθώς τέτοιου μεγέθους έργα απαιτούν την ανάλογη προετοιμασία.
Γραμμή 1
Σύμφωνα με πληροφορίες για την γραμμή 1 προβλέπονται τρεις επεκτάσεις αλλά και μία τέταρτη, που αφορά την υπόγεια επέκταση προς Δραπετσώνα και Κερατσίνι, η οποία όμως θεωρείται «αμφίβολης εφικτότητας και σκοπιμότητας».
Στις τρεις επεκτάσεις της γραμμής 1 που εμφανίζονται πιο πιθανές για να προχωρήσουν είναι:- Η υπογειοποίηση του τμήματος Νέο – Φάληρο – Πειραιάς με ένα νέο σταθμό στα Καμίνια, προϋπολογιζόμενης δαπάνης 100 εκατ. ευρώ.
- Η επέκταση προς Νέα Ερυθραία – Καστρί – Εθνική Οδό, με υπογειοποίηση του σταθμού Κηφισιάς, προϋπολογισμού 400 εκατ. ευρώ.
- Υπόγεια διακλάδωση του ηλεκτρικού από Θησείο προς Καλλιθέα και το Κέντρο Πολιτισμού του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος, με τέσσερις σταθμούς.
Για τη γραμμή 5, σύμφωνα με πληροφορίες το έργο προβλέπει κοινό τμήμα τριών σταθμών με τη γραμμή 4 (Ευαγγελισμός – Κολωνάκι – Ακαδημία), φτάνοντας με διακλάδωση από τη γραμμή 4 ως τα Άνω Λιόσια. Όπως τονίστηκε για το έργο απαιτείται τεκμηρίωση σκοπιμότητας.