Ο Περιφερειάρχης Αττικής επισκέφθηκε σήμερα μαζί με τον υπ. Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλή το αμαξοστάσιο του τραμ στο Ελληνικό, όπου βρίσκονται οι πρώτοι από τους συνολικά 25 νέους σύγχρονους συρμούς του τραμ, η προμήθεια των οποίων έγινε με χρηματοδότηση του ΠΕΠ Αττικής, ύψους 80 εκ. ευρώ.
Η προμήθεια των 25 νέων συρμών Τραμ, περιλαμβάνεται στο συνολικό μεγάλο έργο με τίτλο: ΔΥΤΙΚΗ ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΟΥ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ – Β' ΦΑΣΗ με δικαιούχο την Αττικό Μετρό ΑΕ. Η Β’ φάση είναι ενταγμένη στο ΠΕΠ Αττικής 2014-2020 με προϋπολογισμό 127εκ. Ευρώ, ενώ συνολικά με την Α΄φάση του ΠΕΠ Αττικής 2007-2013, ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνάει τα 150εκ. Ευρώ.
Να σημειωθεί πως ο Περιφερειάρχης Αττικής υπέγραψε πρόσφατα και την απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης, ύψους 15 εκ. ευρώ για την επέκταση του αμαξοστασίου του Ελληνικού, προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος, για τη στάθμευση των νέων συρμών.
Το σύνολο του έργου προβλέπει τη Δυτική επέκταση του Τραμ προς Πειραιά μήκους 5,35 χλμ και 13 στάσεων καθώς και την προμήθεια συρμών και εξοπλισμού λειτουργίας. Πιο συγκεκριμένα, το αντικείμενο του είναι η κατασκευή της επέκτασης του Τραμ στο Πειραιά από τη σημερινή ΣΤΑΣΗ «Νέο Φάληρο» με κατάληξη της γραμμής στον υφιστάμενο τερματικό σταθμό «Σ.Ε.Φ.».
Το έργο αναμένεται να συμβάλει στην:
- Αναβάθμιση της υποδομής αλλά και των προσφερομένων υπηρεσιών ΜΜΜ τόσο εντός της περιοχής του Πειραιά, όσο και σε σχέση με την συνδεσιμότητα τους με το υπόλοιπο λεκανοπέδιο
- Βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας της πόλης του Πειραιά
- Περιβαλλοντική αναβάθμιση, στην ενίσχυση της οδικής ασφάλειας αλλά και της προσβασιμότητας στον Πειραιά
«Χαιρόμαστε που βλέπουμε και στην πράξη πως τα χρήματα του ΠΕΠ Αττικής, πιάνουν τόπο. Η Περιφέρεια Αττικής με ολοκληρωμένες παρεμβάσεις όπως είναι η χρηματοδότηση των έργων και της προμήθειας των συρμών του τραμ, προϋπολογισμού άνω των 150 εκ. ευρώ, αλλά και η επέκταση του αμαξοστασίου εδώ στο Ελληνικό, αποδεικνύει τη βούληση της να στηρίξει έμπρακτα το δίκτυο των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αττικής και ειδικότερα του Πειραιά, συμβάλλοντας σημαντικά στη βελτίωση των συνθηκών κυκλοφορίας της πόλης.
Και δεν σταματάμε εδώ. Όπως προανέφερα, υπογράψαμε πρόσφατα την απόφαση έγκρισης χρηματοδότησης, ύψους 15 εκ. ευρώ για την επέκταση του αμαξοστασίου που βρισκόμαστε σήμερα, προκειμένου να δημιουργηθεί ο απαραίτητος χώρος, για τη στάθμευση των νέων συρμών.
Ο σεβασμός στο περιβάλλον, η βιώσιμη αστική κινητικότητα και η διευκόλυνση της προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ αποτελούν για εμάς προτεραιότητες, αδιαμφισβήτητες. Σε αυτό το πλαίσιο συνεχίζουμε τη συνεργασία μας με το αρμόδιο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, προς όφελος της Αττικής, των πολιτών και των υποδομών της».
Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Καραμανλής δήλωσε:
«Αποτελεί στρατηγική μας επιλογή να επενδύσουμε στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, να επενδύσουμε στο Τραμ. Ιδίως αυτή τη δύσκολη περίοδο, είναι σημαντικό να προσφέρουμε στους πολίτες άλλη μία σύγχρονη επιλογή μετακίνησης. Οι νέοι, σύγχρονοι συρμοί αναβαθμίζουν το δίκτυο και χαρακτηρίζονται από υψηλή τεχνολογία, αισθητική, ασφάλεια, άνεση. Ευελπιστούμε πως το επιβατικό κοινό θα αγκαλιάσει τα νέα οχήματα και θα τα προσέξει ως περιουσιακό στοιχείο όλων μας.
Παράλληλα, προχωράμε το σχεδιασμό μας για τη συνολική αναβάθμιση του τραμ στην πρωτεύουσα: Με την επέκτασή του προς Πειραιά, τον σχολαστικό έλεγχο για την ασφαλή επαναλειτουργία του Τραμ στο Σύνταγμα και την επέκταση του χώρου στον οποίο βρισκόμαστε σήμερα, του αμαξοστασίου του Ελληνικού. Δουλεύουμε συστηματικά για να αναβαθμίσουμε ένα μέσο μεταφοράς που μπορεί πραγματικά να βελτιώσει τη ζωή στην πόλη μας».
Από την μεριά του ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε:
«Σήμερα είναι μια από τις πρώτες ενέργειες που έχει εξαγγείλει η Κυβέρνηση, ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός ο κ. Καραμανλής για τους επόμενους μήνες όσον αφορά τα μέσα σταθερής τροχιάς, αλλά και τα μέσα όπως είναι το λεωφορείο και το τρόλεϊ, τα οποία στην ουσία θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των πολιτών στην Πρωτεύουσα και στη Θεσσαλονίκη και βεβαίως ανεξαρτήτως της σημερινής κατάστασης, που βιώνουμε και της πρόκλησης του κορονοϊού, είναι κάτι το οποίο θα μείνει και βεβαίως στην ουσία μετά από μια δεκαετία, που είχαν μείνει πίσω οι ενέργειες, τόσο όσο αφορά το προσωπικό, αλλά και όσο αφορά τα μέσα. Αυτή τη στιγμή σπάει αυτός ο κύκλος και βεβαίως νομίζουμε ότι τις επόμενες εβδομάδες και μήνες η εικόνα της Θεσσαλονίκης και της Αθήνας θα έχει αλλάξει άρδην».