Μπορεί οι άνθρωποι λόγω κορoνοϊού πλέον να μην κάνουν χειραψία, μια συνήθεια κοινωνικότητας εδώ και αιώνες, ωστόσο οι μηχανικές κατασκευές που προσομοιάζουν σε ρομπότ δεν έχουν τέτοια προβλήματα.
Έτσι η κατασκευή με μηχανικούς βραχίονες που δημιούργησε η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Βόλου μπορεί και κάνει και χειραψία, ακόμη και να σηκώνει και βαράκια.
Ήταν και ο λόγος άλλωστε που η παρουσία της κατασκευής ενθουσίασε το 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής, που διοργανώθηκε από το υπουργείο Μακεδονίας και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας.
Πιο συγκεκριμένα τη μετεξέλιξη της κατασκευής του ρομπότ σε ανθρώπινο ομοίωμα παρουσίασε η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Βόλου στο 10ο Πανελλήνιο Μαθητικό Συνέδριο Πληροφορικής το οποίο διεξήχθη διαδικτυακά.
Το συνέδριο επρόκειτο να πραγματοποιηθεί στη Θεσσαλονίκη, αλλά λόγω των περιοριστικών μέτρων έγινε μέσω του διαδικτύου και πλέον προγραμματίζεται να υλοποιηθεί διά ζώσης στα τέλη Σεπτεμβρίου στη συμπρωτεύουσα.
Η ομάδα ρομποτικής του 1ου Γυμνασίου Βόλου κατασκεύασε τον περασμένο Δεκέμβριο ένα ρομποτικό ομοίωμα ανθρώπου χρησιμοποιώντας την κούκλα της ανατομίας και τοποθέτησε έναν βραχίονα.
Την κατασκευή την είχε παρουσιάσει στο 6ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ρομποτικής στη Θεσσαλονίκη και έλαβε το πρώτο βραβείο.«Πλέον αναβαθμίσαμε την κατασκευή βάζοντας με χρήση lego δύο βραχίονες που κάνουν κινήσεις στον καρπό, τους αγκώνες και τους ώμους. Στην πλάτη τοποθετήθηκαν κύριες μονάδες και αισθητήρες για να γίνονται εύκολα οι κινήσεις, ενώ το ρομπότ έτσι γνώριζε, ποια κίνηση θα έκανε, ανάλογα με την πλακέτα που έμπαινε στη θύρα» τόνισε ο καθηγητής κ. Δημήτρης Πάτρας ο οποίος έχει αναλάβει την καθοδήγηση της ομάδας ρομποτικής.
Το ιδιαίτερο ενδιαφέρον τους για τη ρομποτική εξέφρασαν οι δύο μαθητές που στην περίοδο της καραντίνας βρίσκονταν σε επικοινωνία με τους κ.κ. Δημήτρη Πάτρα και Γιάννη Καραφέρη για το πώς θα σχεδιάσουν την εξέλιξη του ανθρώπινου ρομπότ.
Ο μαθητής τα Α’ Τάξης Κωνσταντίνος Ρίζος δήλωσε πως «επειδή δεν μπορούσαμε να έχουμε άμεση επαφή με τα υλικά, κατά τη διάρκεια της καραντίνας δουλέψαμε σε ένα πρόγραμμα με τις ενέργειες που κάναμε.
Μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας επικοινωνούσαμε για την προσομοίωση. Και λίγο πριν την έναρξη του συνεδρίου, συντονιστήκαμε για να τοποθετήσουμε τα νέα σημεία στο ρομπότ».
Παίρνοντας τον λόγο ο μαθητής της Α’ Τάξης Νίκος Γουβιώτης επισήμανε πως «προσπαθήσαμε να εξελίξουμε το ρομπότ για να έχει περισσότερες δυνατότητες και κινήσεις, όπως να κάνει άρση βαρών, να σηκώνει βαράκια, να κάνει διατάσεις, να πετάει σκουπίδια και να προχωρεί σε χειραψία».
Ο διευθυντής του 1ου Γυμνασίου Βόλου κ. Γιάννης Καραφέρης δήλωσε πως «φέτος το σχολείο μας υλοποιούσε διάφορα προγράμματα. Λόγω όμως της πανδημίας μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε μόνο αυτά που γίνονται διαδικτυακά.
Ένα από αυτά ήταν και της ρομποτικής, όπου το πρόγραμμα μπορούσε να υλοποιηθεί και μέσω ίντερνετ. Το σχολείο συμμετείχε στο πανελλήνιο μαθητικό συνέδριο πληροφορικής και παρουσίασε τη νέα κατασκευή.
Μάλιστα η ομάδα ρομποτικής συνομίλησε διαδικτυακά με την επιτροπή του συνεδρίου στις 12 Μαΐου. Και μακάρι οι μαθητές μας να συνεχίσουν να έχουν τη διάθεση να προσφέρουν και να δημιουργούν, ενώ εμείς θα τους στηρίζουμε με όλες μας τις δυνάμεις, όπως στη διάθεση υλικών». Η ομάδα ρομποτικής στα 2,5 χρόνια δράσης της έχει λάβει ήδη δύο πανελλήνια βραβεία.
Πηγή: e-thessalia.gr