Ο Δήμαρχος Πατρέων, Κώστας Πελετίδης, απέστειλε στον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη επιστολή, με θέμα την διέλευση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής από την πόλη της Πάτρας και το πάγιο αίτημα του πατραϊκού λαού, του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων, για υπογειοποιημένη κατασκευή.
Η επιστολή του Δημάρχου έχει ως εξής:Κύριε Πρωθυπουργέ,
Πάγιο και βασικό αίτημα του πατραϊκού λαού, του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου και των φορέων της πόλης μας, αποτελεί η υπογειοποιημένη κατασκευή της σιδηροδρομικής γραμμής στον αστικό ιστό της Πάτρας και συγκεκριμένα από το Ρίο έως τον Αγ. Διονύσιο, στην οποία να κυκλοφορούν και οι συρμοί του Προαστιακού. Στη δε επιφάνεια άνωθεν της σιδηροδρομικής γραμμής, να δημιουργηθεί γραμμικό πάρκο, που θα αναπλάσει όλη την περιοχή, με ποδηλατόδρομο, διαδρομή πεζών, πράσινο κλπ.
Η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή θα επηρεάσει για τις επόμενες εκατονταετίες τη ζωή και τις λειτουργίες της πόλης μας. Με την υλοποίηση του σχεδιασμού που προτείνουμε, η λειτουργία, η ποιότητα ζωής και η εικόνα της παραλιακής ζώνης και γενικότερα της Πάτρας θα αλλάξει ριζικά προς ένα ανώτερο επίπεδο.
Στις 20/11/2019 επισκεφθήκαμε, μαζί με τους επικεφαλής των υπολοίπων δημοτικών παρατάξεων, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κ. Καραμανλή και του θέσαμε το αίτημα της πόλης μας. Ο κ. Υπουργός υποσχέθηκε ότι τον Ιανουάριο του 2020 θα ερχόταν στην Πάτρα, για να εκθέσει τη θέση της Κυβέρνησης, αλλά αντ’ αυτού, εν μέσω της πανδημίας του κορoνοϊού, αποφάσισε να προχωρήσει στην υλοποίηση του σχεδιασμού της επιφανειακής χάραξης από το Ρίο έως την οδό Κανελλοπούλου και να σταματήσει αιφνιδιαστικά τη λειτουργία του προαστιακού τρένου, πράγμα που επηρεάζει πολύ αρνητικά τη μετακίνηση χιλιάδων επιβατών από και προς το Πανεπιστήμιο, το Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Πατρών, καθώς και των πολλών χιλιάδων κατοίκων και επισκεπτών της παραλιακής αυτής περιοχής.
Η απόφαση του Υπουργού προκάλεσε αλγεινή εντύπωση στο λαό της Πάτρας και λόγω της περιόδου κατά την οποία πάρθηκε, καθώς η προσοχή μας έχει συγκεντρωθεί στην αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορoνοϊού στην υγεία και την επιβίωση του λαού. Ελπίζουμε να μην προχώρησε σε αυτή την ενέργεια, πιστεύοντας ότι δεν θα υπάρξουν αντιδράσεις γι’ αυτό το μεγάλο θέμα.
Η σιδηροδρομική γραμμή από την Ειδομένη έως την Πάτρα, με εκατοντάδες χιλιόμετρα υπόγειων τούνελ ή γεφυρών, διέρχεται υπόγεια ή περιμετρικά απ’ όλες τις πόλεις και τα χωριά. Πουθενά μέσα σε πυκνοδομημένο πολεοδομικό ιστό δεν διέρχεται επιφανειακά, όπως επιχειρείται να γίνει από το Ρίο μέχρι την Πάτρα.
Η υπογειοποίηση της σιδηροδρομικής γραμμής, μετά από σειρά διαβουλεύσεων και κινητοποιήσεων, έγινε δεκτή από την προηγούμενη Κυβέρνηση, χωρίς να έχουν προχωρήσει οι ενέργειες υλοποίησης, όπως υποστηρίζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Ο πατραϊκός λαός, όμως, διεκδικεί την υλοποίηση ενός μεγάλου έργου πνοής και οι ισχυρισμοί για δυσβάστακτο κόστος του έργου, δεν ευσταθούν.
Το αίτημα των πατρινών είναι δίκαιο και τεράστιας σημασίας, γι’ αυτό και δε θα μείνουμε άπραγοι μπροστά σε επιλογές, που θα καταστρέφουν τη ζωή και τις προοπτικές της Πάτρας.
Κύριε Πρωθυπουργέ,
Περιμένουμε τις πρωτοβουλίες σας, ξεκινώντας από την επαναλειτουργία του Προαστιακού, ούτως ώστε να επανέλθει η κανονικότητα στη μετακίνηση χιλιάδων συμπολιτών μας.
Ζητάμε την ανάκληση της απόφασης του Υπουργού για ενεργοποίηση του σχεδιασμού για επιφανειακή διέλευση και υιοθέτηση της υπογειοποίησης.
Είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε διευκρίνιση πάνω στο κρίσιμο ζήτημα που σας αναφέρουμε.
Συνημμένη σας αποστέλλουμε την ομόφωνη απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου για το ζήτημα της υπογειοποίησης της σιδηροδρομικής γραμμής.